Hästvärlden, ett ansikte utåt

Programet Ryttareliten sändes igår på svtplay och jag, precis som många andra, var i stallet vid den tiden! Däremot tittade jag på programmet lite senare och nåste erkänna att jag är imponerad! Jag är imponerad, inte bara över ryttarna som medverkar i programmet, men över hur programmet, än så länge, är byggt och hur det faktiskt framhäver sanningen i ridsporten!

För så är det faktiskt! Vi lägger ner så otroligt mycket tid i vad vi gör och vi gör det ju egentligen utav en anledning - för att bli bra på vad vi gör. Att vi vill umgås med hästarna är självklart också en anledning, men även "NH-folket" där ute har mål, och målet är garanterat inte att stanna kvar och stampa på samma ställe. Jag tycker att programmet var väldigt bra uppbyggt och ryttarna i serien är i sig väldigt intressanta. 
 
De flesta utav dem är, och har varit, precis som vi. Unga människor med stora mål och höga förväntningar. Dom har jobbat sig upp till var dem idag befinner sig och många gånger nämns det i programmet hur hårt dem faktiskt har jobbat för att komma dit de är idag! De sociala livet har hamnat bakom och nederlag efter nederlag har tagit hårt. Men vill man någonting tillräckligt mycket, då vill man det och självklart kommer man på ett sätt för att få vad man vill, det är så vi människor fungerar!
 
Något jag är mindre imponerad över är hur en del utav ryttarna i programmet ofta tog den största credden när det är hästen som är hjälten. Det är ju hästen som hoppar, hästen som gör rörelsen och en människa som visar vägen... Om hästen inte vill, då vill den inte. Missförstå mig rätt, ryttarna i programmet är otroligt duktiga på vad dem gör, men utan häst ingen ryttare.

Jag kommer dock iallafall att fortsätta följa Lisen, Daniel och de andra ryttarna, kommer ni?
 
Bilden har egentligen inget med inlägget att göra förutom det faktum att jag, precis som Lisen och de andra, har drömmar, mål och förhoppningar! Vad är eran största dröm med din ponny eller häst? Vad är det absolut största som skulle kunna hända? Om ni svarar på frågan, så jag gör likaså!
 

Publicerat den 2014-03-12 - klockan 14:04:00





» LIENE

sv: Eftersom det är ett så litet ställe vill jag inte säga var, iaf inte rätt rakt ut på internet. Men, Norra sidan av Gotland iaf :) Det kommer hur som helst upp många bilder under våren och sommaren.

Hoppas du uppnår dina drömmar :)

2014-03-12 » 15:57:01

Min häst-dröm är ganska enkel hehehe; ha en egen häst! Och att vi två blir bäst och galopperar omkring med bara halsring typ ;)

2014-03-12 » 18:03:25

Jag gillade programmet väldigt mycket också, håller med :)

Högsta dröm: Skaffa häst
Högsta önskan om dröm slår in: Visa alla att ridning inte är så himla lätt och bli Sveriges bästa fälttävlansryttare

2014-03-12 » 20:12:34
» Tuva

Tyckte verkligen om programmet :D

2014-03-13 » 16:11:16
» Elin!

Hejsan! Nu är det frågestund igen och var och en som frågar får en länk på min blogg när jag svarar på frågorna! För att komma direkt till frågestunden ----> http://equestriane.blogg.se/2014/march/fragestund-this-or-that.html ha en trevlig fortsatt dag! :D
-----------------------------------------------------------------------------

2014-03-13 » 16:20:50

Jag diggade också programmet! :)

2014-03-13 » 21:31:02

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback