Imorgon dör vi allihopa - eller?

Det roliga med det här är ju att alla har hört orden Maya folket, 21december 2012 och jordens undergång. Det är ingen som egentligen har liksom tänkt på vad som faktiskt kommer hända! Det vill säga - maya folket börjar en ny tidräkning, en ny era.
Maya folket har aldrig nämnt något om någon undergång, däremot är det resten av världens befolkning som har bildat sina egna uppfattningar om vad som komma ska och inte. Haha, jag tycker bara det är roligt att folk tar så seriöst på vissa grejer. Lite rädd är man ju såklart, men jag tror verkligen att imorgon kommer vara en helt vanlig förstadagen på jullovet-dag.

Witezz var super härlig idag, vi trodde att de hade plogat travrundan så jag tänkte att hon skulle få jobba lite iallafall men det visade sig att det inte var så, så istället tränade jag min sits, höll om ordentligt - tänkte på att inte ta upp händerna vid avsaktning, räta upp mig. Aa, mysigt var det!
Sen red jag ut på supermysiga Candlelight - det var riktigt länge sedan! Jag är ju egentligen lite för lång för henne, men någon gång ibland gör inget, och hon har inga som helst problem att bära min vikt.
Candle ska sättas igång nu efter en vila på 3 månader, haha. Så idag skrittade vi ut för första gången. Det var jätte mysigt, sitta barbacka på ett lurvigt russ. Härligt är allt jag kan säga!
Witezz fick tillbaka täcket som mamma har lagat också, så nu slipper hon frysa. Tack till mamma som tragglade med ett vintertäcke i symaskinen!

Jag tror dessutom att jag, som start på jullovet, har drabbats av influensan. Jag har ont i hela kroppen, fryser under täcket med kläderna på och är helt utmattad i hela kroppen. Blir nog sängläge för mig ett tag. Jag hatar att vara sjuk!!

 

Publicerat den 2012-12-20 - klockan 21:53:19





hej :) Lust att göra ett bloglovin / blogkeen byte kanske? <3 / Emilia

2012-12-22 » 12:47:33

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback