In the end we only regret the chances we didn't take

Idag red jag Witezz på hackamoret! Jag tog tag i Cissi och bad henne hjälpa mig ställa i storlekar och sådant eftersom att jag har noll koll på hur ett hackamore ska sitta men samtidigt inte längre vil rida Witezz på bett när hon inte är bekväm med det. 

Jag var hur nervös som helst eftersom att hästar reagerar olika på hackamore. En de går superbra på det, bättre än på bett, medan andra kan bli väldigt heta och starka. Som ni kanske förstår så trodde jag nästan att Witezz skulle höra till en av dem hästarna som blir väldigt starka och heta. Då hon ibland kan bli väldigt stark på bett och för att inte tala om galoppen där jag ibland inte kan hålla henne. Jag vart inte heller lugnare när Witezz gick emot mina hjälper och drog upp huvudet. Jag bara fortsatte fråga mig själv vad sjutton jag hade gett mig in på.

Men skenet kan bedra och Witezz har aldrig varit så fin att rida ute. Hon var så lättmedgörlig, minsta lilla rörelse i min hand räckte. Och vi får inte glömma galoppen. Hon gick så otroligt snällt oavsett vilken häst som gick först. Det fanns inga tankar på att racea om, det enda hon gjorde var att sänka huvudet. Hon var verkligen en dröm att rida på idag och jag kommer helt klart att fortsätta rida henne på hackamoret. Möjligtvis att jag varierar med ett sidepull ibland och så kommer jag att ha bett under lektioner och när jag jobbar på volten.
 
 
 
Ett jätte bra slut på en i övrigt bra vecka! Vi har hunnit med väldigt mycket på kort tid! Bland annat så är alla beteshagar nu fixade, de hästar som är på betet är verkade. Witezz har fått ett hackamore samt latex på hennes bett. Vi har ridit en riktigt jäkla grym ridlektion och har till råga på allt samlat på oss om möjligt, ännu mer, nervositet till dressyrtävlingen om två veckor! Nej, nu släpper vi söndagsångesten, sätter på en grym serie och inväntar en ny, grymmare, vecka!
 

Publicerat den 2013-09-15 - klockan 17:59:00





Så fin hon är! Hacket ska dock sitta lite längre upp :)

Svar: Hehe, ja jag såg när jag hade tatt bilderna att det åkte ner när jag "resten av tränset" Tack!
norinjonna.blogg.se

2013-09-16 » 07:35:09

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback