Nästan klar för dagen!

Det har verkligen varit fullt ös, medvetslös (ja, jag kan många ordvitsar med den betydelsen, haha) idag och jag känner mig redan otroligt trött! Jag och Anna har farit fram och tillbaka som yra höns hela dagen och gjrot både ditten och datten. Vi har bland annat gosat massor med hästarna och haft morotsparty. Tittat på när Witezz visar upp sin allra finaste trav och sin allra snabbaste galopp samt pratat lite med både hönor, hundar, katter och kossor.
 
Candlelight och Strumpa var såhär <--|--> glada över att få komma ut på en sväng idag även om Strumpan, uppenbarligen, tyckte att ett varv runt travrundan i skritt var lite väl mesigt. En riktigt powerwalk bjöd hon mig på där hon glatt spatserade fram med mig hängandes i tömmarna. Dutkig var hon iallafall och brydde sig inte ett dugg om att jag gick efter istället för att sitta i vagnen. Vi övade lite på lyhördheten, att göra halt och sedan stå stilla i minst 10 sekunder samt göra lite random volter. Hon var duktig, men skeptisk. Vi satte på lite musik också. Roligare samt bra träning för hästarna som tillslut gick i takt med låten som spelades, haha! Jag och Anna skrattade mycket åt Strumpan som såg så otroligt glad ut hela tiden och vi hittade flera låtar som passar henne super bra!
 
Pärlan fick jobba lite mer och istället för att gå runt travrundan med henne så gick hon och jag in på ängen och jobbade i små och stora volter medan Anna och Irrbloss red 2 varv i skritt och trav. Båda var dom väldigt duktiga på att bli tömkörda och vilket jag tycker är skönt då jag kan slappna av och tänka på mig själv! Pärlan är dessutom extra tydlig med att visa vad jag faktiskt ber henne om i vissa tillfällen så att jag märker av när jag gör något felsteg.
 
 
Anna gjorde sedan rent i hönshuset medan jag målade några fönster i huset. Så små fönster som tar så otroligt lång tid att måla pågrund av pillet och noggranheten, dessutom sitter jag så dåligt så nu gör det ont i ryggen! Men nu är iallafall några klarmålade och jag fortsätter imorgon! A-K kom sedan och hjälpte oss med insläpp och lite fix i stallet. Hon kommer tillbaka imorgon och följer med oss ut på en tur plus att vi tar ned småkillarna som inte han med att bli borstade idag!
 
Nej, fullt ös medvetslös var det och jag sitter bara och väntar på att klockan ska bli närmare 22 så att vi kan natta hästarna och själva gå i sängs. Det är det absolut sista att göra idag och det känns så skönt när man tänker tillbaka och ser hur mycket man har hunnit med! Det är lätt att man nästan blir lite för slapp för att man ju "ändå är här hela dagen" så varför skynda, men man har itne så mycket tid som man tror! Nej, nu ska jag läsa bloggar, titta på ett avsnitt avv pll och som tdigiare sagt, invänta klockan! Hoppas ni har haft en lika najs dag som jag!

Publicerat den 2014-01-25 - klockan 20:03:42





» Lisa

Hej!
Jag har undrat detta ganska länge, vem är A-K? Haha xD

2014-01-26 » 09:08:59

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback