Oj så fel man kunde ha

Alla tankar jag hade om denna dag i stallet var helt och hållet fel. Jag hade, uppenbarligen, missuppfattat varenda ord Cissi tidigare hade sagt om denna dag och det visade sig att jag kom att vara helt själv i stallet. Lite kusligt tycker jag som inte på väldigt, väldigt länge har varit helt själv här och dessutom är jag otroligt mörkrädd. 

Det gick dock väldigt bra och även om jag inte lämnade stallet med mer än 20 meter. Kände mig trygg med hästarna omkring mig och för att vara helt ärlig så var det faktiskt ganska skönt att var helt själv och slippa prata med någon. Jag trodde att Candlelight och Strumpan stod på schemat, men istället blev det Pärlan och Irrbloss.

Cissi tyckte att detta var ett ypperligt tillfälle för mig att öva på mina tömkörnings-skills så, så fick det bli! Jag tackar ja till allt som gör att jag slipper köra runt travrundan själv i mörkret även om detta i början inte lockade alls. Efter att ha skrittat igång med Pärlan vart det dock andra bullar och jag ångrar inte för en sekund att jag selade på henne. Hon var otroligt mycket snällare, mer lärd*, att tömköra än Witezz vilket gjorde att jag kunde lägga väldigt mycket fokus på mig. Vart ska jag stå, vad händer om jag står här istället, vad händer om jag gör så, varför, därför, hur, var... Hon var väldigt tydlig vilket också underlättade mycket då jag fort kunde rätta till mina fel. Det var ett väldigt intressant pass och jag tvekar inte på att tömköra henne igen!

Irrbloss var lite svårare, men det hade jag förväntat mig redan. Fördelen med honom var att jag har kört honom i vagn så pass många gånger att jag ändå kände honom mer än Pärlan. Vi var inte alltid helt överens men när vi väl var det så gick det, enligt mig, super bra!
 
 
Jag tycker att min dag i stallet har varit helt okej trots att jag vart helt stel i kroppen när jag fick reda på att jag kommer vara helt själv här. Jag klarade av allt utan att stressa. Witezz har fått några borstdrag innan hon gick in i boxen och jag lyckades hinna med bussen, och för att inte tala om att stå vid bussen utan att få panik och börja gråta.

Imorgon åker jag till stallet igen med 5 bussen. Inga hästar ska tränas utav mig men eftersom att Cissi åker till Gotland och ingen annan är hemma så sover jag och Anna över där mellan fredag och söndag. Vi sköter gården hela helgen med allt i från att mata hönsen till att klappa på kossorna och träna hästar. Det blir med andra ord en hel helg i stallet och jag ser fram emot det! Självklart tar jag med datorn så ni kan vänta er uppdatering, absolut! Nu däremot blir det inget mer på det här inlägget utan jag ska tvätta av mig och lägga mig i sängen, ögonlocken känns tunga och det är ju bäst att vara uppvilad inför den enda lektionen jag har imorgon!

Publicerat den 2014-01-23 - klockan 21:51:39






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback