5 snabba

♥ I stallet jag rider på har vi såkallade ansvarsområden.
Mitt område är täckesrummet vilket jag passar mig bra som alltid hatar på de människor som inte viker in täckena ordentligt haha! Lite jobbigt ibland när vi har tävlat och det hänger blöta täcken överallt som jag måste komma ihåg att vika in, men annars ganska chill!

 Jag har inte behövt springa efter Strumpan på väldigt länge!
Som jag tidigare har nämnt här på bloggen så är Strumpan en "svårfångad" häst. Tidigare har hon ej heller varit "mutbar" och till och med vänt ryggen till hinkar med kraft. Men nu räcker en ynka morot och hon kommer som en trogen hund! Otroligt skönt men också väldigt roligt att få beskåda.
 
Jag tror att detta år kommer att bli ett bra tävlingsår för ponnytravarna.
Både Strumpan och Candlelight känns så här långt väldigt fina! Jag och Strumpn har hittat varandra bättre och jag vet vilket stöd hon behöver och inte! Candlelight och jag har inte spenderat lika mycket tid i vagnen men det kommer och vi har redan kommit bättre underfund med varandra trots de ynka timmarna i vagnen detta år!
Tävlingssäsongen med Witezz kan jag inte uttala mig om då jag inte har ridit henne på 8 veckor, hehe.
 
 
Jag längtar till våren då nya bilder till hemsidan ska fotas!
Uppställningsbilder, huvudbilder, dressyrbilder, hoppbilder, travbilder, hundbilder, kattbilder. Så gott som alla djur på gården ska få nya bilder och jag längtar redan!
 
 Witezz allra vanligast smeknamn är Tessiebus.
I övrigt kallas hon alltid från Tessiebessie, gullrumpa och knasboll till sötponny och Tussie.

Publicerat den 2014-03-07 - klockan 20:07:35





Skönt att Strumpan är mer lättfångad nu. Det blir ju så mycket trevligare för alla inblandade då!((:
Var du på GHS förresten?(: (Har inte kikat in här på ett tag... :$)

2014-03-07 » 20:18:57

Åhh så fin blogg, kolla gärna in på min och släng iväg en kommentar! :)

2014-03-07 » 20:38:07

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback