Less is more

Efter att Cissi igår hade undersökt Witezz lite så bestämde vi oss för att ännu en gång plocka fram hackamoret. Jag rider nu alltså utan sadel och utan bett, men som man säger; Less is more! Superbra tycker jag eftersom att Witezz känns bäst på hackamoret än så länge, av alla de olika bettlösa alternativen vi har provat, och när hon dessutom snart ska gå på vila så klagar jag ju verkligen inte!

Hennes vila vart förresten uppskjuten. Vi hade pratat lite om att vila hela Januari, men istället får hon hålla igång till ca den 26e och sen vila därifrån till sista januari. Varför just den 26e, ja det får ni veta senare! Hon fick igår komma ut tillsammans med mig, Anna och Cissi på respektive hästar. Det gick bra tycker jag men så gjorde vi ju inte så mycket annat än att trava. En promenad fick jag också då jag följde med och fotade inkörningshästen lite.
 
Resten av dagen i stallet gick åt att göra någonting jag och Anna borde ha gjort för länge sedan. Men bättre sent än aldrig och nu är alla tävlingstäcken avborstade och klara för tvätt! Nästa på listan är att borsta av resterande benlindor samt tvätta transportskydd och putsa av tävlingsutrustningen. 
 
Kvällen avslutade med att se på "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" tillsammans med "Granö-gänget". En väldigt rolig film med precis lagom humor för min del haha!Har någon utan er sett den?
 
 
Dagens planer däremot är betydligt mycket mer ogenomtänkta. Idag SKA jag rensa bilder och sätta in i album på hemsidan. Idag SKA jag sätta mig ner och jobba på en logga. Sen vet jag inte så mycket mer men det lär väl bli att sitta här hemma och göra precis ingenting. Har egentligen ett otrolig sug efter att åka till stallet. Ta in Witezz och bara borsta och mysa, för att sedan sätta igång med de resterande grejerna som står på att-göra-listan. Huruvida det kommer till handling, det återstår att se!

Publicerat den 2014-01-02 - klockan 13:09:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback