En hästfri dag

Nej, jag tänker inte döpa min rubrik till "dan före dan före dopparedan" baara för att det är den dagen och alla andra gör det! Jag vägrar!
 
Dagen har varit 100% fri ifrån hästar! Jag har faktiskt inte ens tänkt på hästarna för att ibland är det bara så otroligt skönt att få komma "bort" och bara vara den där tonårstjejen som målar naglarna och borstar håret. Jag har dock inte borstat håret och inte har jag målat den andra handen heller, men ni förstår tanken!
 
Dagen har faktiskt bestått av marsipan och knäck samt en film. Marsipangubbarna vart fulsöta men väldigt goda! Doppade några i choklad och dem är helt klart mina favoriter! Tog sedan en paus i mitt "bakande" - jag förtjänade det! Det tog ca 1½ timma att göra alla marsipanfigurer! - och tittade på filmen "Pojken i den randige pyjamasen", otroligt sorglig film utspelad under tidiga andra världskriget i Tyskland. Grät under filmen men blev sedan arg eftersom att slutet var så otroligt dåligt och orättvist!
 
Knäcken stod näst på tur och allting gick sååå bra ända tills det började bli klart och skalet på mandlarna vägrade att lossna. Jäkla mandel och förstöra precis allting, utav minst 50 knäck blev det 20 stycken... Men, men goda var dem iallafall! Nu sitter jag och gör upp planer inför framtiden och tittar på Jägarna 2 med Alex, myspys dag med absolut inga hästar! Ibland behövs det med!
 
 

Publicerat den 2013-12-22 - klockan 21:43:26






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback