Ingen är bra på allt, men alla är bra på något.

Sanningens minut är kommen. Minuten då man gräver sig in i en själv och analyserar de svåraste bitarna som finns; Vad behöver jag träna på. Tänkte dock inte bara vara dum mot mig sjäv utan även skryta lite om mina bra egenskaper här i världen, och vi börjar med dem!

Det här är jag bra på:
- Att tänka utifrån hästarnas perspektiv och lägga deras behov före mina egna.
 
- Att vara tydlig utan att vara elak.
Jag kan säga till Witezz på skarpen utan att varken slå eller skrika på henne. Man behöver inte vara elak för att visa när hästen gör något oönskat. 
 
- Att känna av situationen och följa min magkänsla. 
Jag gör aldrig någonting som inte känns bra för mig. Jag frågar mig fram och bildar en uppfattning - vilken jag även är beredd att ändra ifall det skulle visas vara felaktig. För mig är det viktigaste att det känns bra, inte bara för mig utan även för hästen i fråga.
 
 
Det här mste jag träna på:
- Att vara konsekvent inom flera områden samtidigt.
I början kanske det handlar om att Witezz ska stå still i stallgången, när det målet är uppnått kommer något nytt och då glömmer jag liksom av att hon ska stå still i stallgången, haha! 

Att lägga tyngd i stigbyglarna och sitta ner i sadeln.
I galoppen är det värst och jag kommer aldrig kunna hoppa Witezz ordentligt om jag inte hittar tyngdpunkten och sträcker upp mig i sadeln.

- Min sits i övrigt är faktiskt ganska bedrövlig.
Vet inte vad som hände, men enligt mitt egna tycke så har min sits försämrats något ordentligt! Till 2014 är målet att få en riktigt snygg och ordentlig sits! Rak rygg, upp med hakan, tummarna upp och handlederna spända. Hälar ner och skänkeln stilla, längs med hästens mage. Axel, höft, häl.
 

Publicerat den 2013-12-11 - klockan 12:09:00





och du tyckte jag hade fin design? din är helt underbar och gud vilken vacker häst!

2013-12-11 » 17:30:58

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback