TVÅTUSENTRETTON

Jag skålade in 2013 tillsammans med min underbare pojkvän och en skvätt äckligt jordgubbsvin, en stor kyss på tolvslaget och mitt 2013 startade så bra det bara kunde! Vi smällde massor av raketer, hade sönder en brevlåda, startade ett bilalarm och smällde sönder några glasrutor. Dock var detta på Hasse's gamla hus som ska rivas inom kort så ni behöver inte vara oroliga! Min morbror har varit här sedan jul, och sett framemot nyårsafton ända sedan nyårsdagen 2012. Han älskar att smälla raketer!

En sammanfattning av 2012 kanske skulle vara på sin plats.

Januari: Sista terminen i nian skulle starta. Betyghetsen vart större än någonsin, jag ville sätta mina mål. Jag ville ha kul, jag ville leva livet på mina villkor. Det var trassligt med pojkvännen, vi hade en paus som slutade i sårade känslor, otrohet och depression på lågnivå. Jag satte i löshår för första gången ihopp om att stärka självförtroende och se på mig md med andra ögon.
Jag började rida Witezz mer och mer, var mer övertygad än någonsin att det var det jag ville göra. Hon skulle stanna i mitt liv, så var det bara!

Februari: Jag började sakta men säkert sacka efter i varenda ämne i skolan. Jag fick prestationsångest, var rädd att misslyckas och var fortfarande söndertrasad av mitt breakup med mitt ex. Hans otrohet skar mig i kroppen, jag tänkte på det hela tiden. Candle och Strumpa sattes igång på riktigt och vi började träna för att sätta spår i ännu en travsäsong. Witezz fotades för försäljningsannonsen och jag vart mer och mer besluten att visa vad jag ville!

Mars: Hästarna tränade på som vanligt, det började ärma sig första start och vi var alla supertaggade!

April: Jag kämpade på i skolan.  Levererade fina inlämninguppgifter med mvg-kvalité dock inte i tid. Jag gjorde min första utlandsresa någonsin. Tillsammans med Franskaklassen åkte jag till en stad i Frankrike, bodde hos en främmande familj och fick nya kompisar! HAr aldrig varit så rädd och osäker i hela mitt liv, men ångrar inte en sekund! Det var en upplevelse utöver det vanliga! Jag startade även mitt första ponnytravlopp för säsongen. Candlelight och jag levererade ett fint lopp med en riktig målfight och slutade 1:a! HÄR kan ni se en video ifrån det loppet. Jag och Andreas vart efter många om och men tillsammans igen i hopp om att kunna hålla det!


Maj: 
Slutet på vårterminen var snart här, jag hade ett antal uppgifter i varje ämne som var sena, jag såg mina betyg framför mig och jag var inte glad. Jag kämpade på, avstod från operationdagsverke för att kunna sitta i skolan och jobba. Jag tror att det var någonstans här som i började rida lektioner hos Sofia.
 
Juni: Domedagen var här, skolavslutningen närmade sig, mina inlämningsuppgifter rullade in klara som oklara. Avslutningsmiddagen skulle äga rum och jag kunde knappt stå i mina klackar. Cissi tog mig på en resa till Italien, jag var alltså utomlands för andra gången i hela mitt liv. Vi njöt av solen, ledigheten och åt glas tills vi spydde. Jag kom till avslutningsmiddagen direkt från Arlanda, umgick med mina kompisar och hade kul. Sedan var det dags för avslutning, dags att ta adjö till 9b. Jag var rädd för att gå upp på den där scenen och ta emot mina betyg. Jag satt där på stolen och var så nervös! Mitt namn ropades upp och jag fick ett stipendium i språk. Jag var chockad. Andreas framförde en låt till mig på scen som sedan kom att inte betyda någonting.
Det var dubbeltrav på Eskilstuna, vi prövade en ny balansering på Strumpan och både jag och Anna placerade oss i varenda lopp dessa dagar!

Photo: Ja, såhär roar vi oss en lördagskväll ;-)
 
Juli: Det var sommarlov. Jag badade, hade kul med kompisar, hade kul med hästarna och livet lekte! Jag
åkte till kolmården med familjen, jag "jobbade" som ridlägerledare i stallet på ridlägrena, jag målade staket och jag missade biljettsläppet till Justin Bieber's konsert. Jag fyllde 16 år och kände mig stor.

Augusti: Kentha kom hem efter att ha suttit inne ett halvår. Mamma hade insett att det inte funkade mellan dom och här började nog våra liv på nytt vändas upp och ned. Vi tävlade på med hästarna, Candlelight och jag levererade ännu ett riktigt fint lopp på Mantorp medans det gick sämre för Strumpan. Jag började även gymnasiet, var oerhört nervös över klassen, bråkade med min bästavän som sårade mig något otroligt. Men vi är nu vänner och har båda gått vidare.

 
September: Var en trög månad, jag försökte komma till rätta i skolan. Lära känna klassen, hitta min plats i ledet och samtidigt hålla uppe tempot i stallet.. Jag var djupt besviken på min pojkvän som sammalagt hörde av sig ca 4 gånger på hela sommarlovet och tog steget att göra slut.

Ocktober:
Tillsammans med Strumpan avslutade jag travsäsongen med en tredjeplats men jag var mycket mycket nöjd ändå! Jag var på 1½ års jubileum av Never Say Never filmen och umgicks med massor av andra Beliebers. Fick en ny vän och upplevde något jag aldrig kommer att glömma! Jag starade min första dressyrclearound med Witezz, kom precis utanför clearound men var otroligt nöjd ändå!
 
November: Thomas och Anna fyllde år, jag började prata mer och mer med Alex, både på skype och facebook. Det lades mer energi på skolan än något annat just nu, men jag fann en lucka att tillsammans med några i klassen gå och se Swedish House Mafia's sista konsert här i Sverige! Jag hade riktigt kul och kom närmare mina klasskamrater. 
 

 
December: Jag blev tillsammans med världens finaste kille, har spenderat så mycket tid med honomsom möjligt! Har trappat ner Witezz träning steg för steg, ridit ut för att ha kul istället för att jobba! Vi flyttade in till Norrtälje och försöker nu komma iordning hemma. Vi körde i diket med bussen. Jag firade jul och nyår tillsammans med både min familj och Alex's familj. Och nu ser jag fram emot ett bra 2013!
 
 
Mina mål 2013:
Starta Witezz i dressyr och hoppning. Förhoppningsvis gå vidare från Clearounder.
Sänka Candlelight's rekord till uner 1.50.0 och Strumpan till under 2minuter.
Få en bättre "attityd" sluta klaga så mycket, se det positiva i allting och skapa en bättre stämning!
Prestera bra i skolan.
Gradera till halv oranget i judon och ev börja träna flera dagar.
 
 
 

Publicerat den 2013-01-02 - klockan 16:34:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback