Jag är verkligen otroligt dålig på det här med att blogga...

... och det ber jag så mycket om ursäkt för!
Mina ursäkter denna gång är att jag först bev utelåst och sen helt enkelt har haft annat att göra. När solen skiner som de gör och har gjort de senaste dagarna, med undantag för ungefär 1timme under dagen då det spöregnade, så känns inte datan så lockande längre. Ibland kan jag låna Alex's Iphone och mobilblogga, men det känns inte alltid så schysst mot honom, han gillar inte ens att vänta medan jag skriver inlägg på datan. Vilket också är en stor anledning till att bloggandet blir otroligt sent, och sällan.
 
Men iallafall! Vet ni vad min dag har bestått av, förutom tv-tittande och en evig väntan tills vi bestämde oss för att ta saken i egna händer och klättra upp på balkongen för att öppna dörren... Jo, jag bestämde mig för att skaffa stallet.se igen. Hehe, inte alls oldschool. Men kände att, jag tyckte det var skitkul förut, och nu är jag dessutom bättre på att koda och designa så då lär det bli ännu roligare. Så med andra ord har min dag bestått av att koda och designa, samt "träna" min häst. haha!
 
Ja, sen har jag ju faktiskt tränat mig häst också! Witezz fick komma ut på en lång "bensträckar-tur" tillsammans med Anna på Strumpan, Vera på Irrbloss och Maja på Candle. Huvud-gångarten var trav, men vi tog några långa galopper också. Vid den sista galoppen lät jag Witezz, i slutet av sträckan, gasa om Anna och Strumpan. Jag skänklade på och hyschade lite och jäklar vilken acceleration det vart! Min lilla galopp-ponny!

Efteråt blev det klippning och duschning för hennes del. En inte alls lika glad, men defenitivt renare ponny lämnade sedan stallet. Tydligen tyckte in Witezz alls om att ha en rakapparat i öronen. Har nog aldrig sett henne så arg, men ska man vara fin får man lida pin, eller hur säger man.
Tänkte att jag kan lägga ut lite före och efterbilder i morgon, hann inte ta alla efterbilder idag eftersom att det vart bråttom till bussen.
Men kort sagt så har jag och Olli klippt; Kronranden, hovskägget, skägget, öronen och manen.
 
En icke glad häst... men ren är hon!

Imorgon står hoppning på Witezz's schema. Ingen större hoppträning utan kände bara att jag ville hoppa en ordentligt minst en gång till innan tävlingen på fredag. Vi får se vad som hittas på, tills dess får ni ha det så bra!

Njut av solen och värmen, men njut framför allt av att det nu är slutspurt i skolan. Jag har 3 skoldagar kvar, hur många har ni?

Publicerat den 2013-06-09 - klockan 00:24:43





Haha hon ser riktigt glad ut ;) Men hon blev säker jättefin <3 Jag har bara 1 skoldag kvar för vi är lediga på måndag och onsdag och slutar på torsdag morgon :D

2013-06-09 » 09:05:09
» Embla

6.. :(

2013-06-09 » 21:09:31

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback