You can’t expect everyone to have the same dedication as you

Hästar, hästar, hästar, hästar. Det är vad den här helgen består av! Vi har för ett tag sedan tagit in hästarna och matat alla djur, för att sedan gå in och ge oss själva lite mat.
Min lillebror, dum som han är, har startat ett otroligt onödigt bråk om en jäkla skopa, som han ska ta ut och ställa på trappen. Så nu sitter han och tjurar inne i vardagsrummet och ska varken äta mat, titta på film, äta godis eller något. Inte om han inte går ut med den där skopan. Kanske låter elakt, men så här gör han hela tiden och tillslut tröttnar man. 
 
Idag gick Witezz som en klocka. Bättre än en klocka. Hon var verkligen jätte duktig. Vi prövade ett helt nytt bett på henne idag också, vet inte riktigt vad skillnaden var mer än att det var lite tjockare typ.. men hon funkade bra på det. Va inte lika irriterad i munnen, eller vad man ska säga. Hon brukar annars hålla på väldigt mycket med bettet i munnen och vara allmänt ostadig. Se red jag ju med westernsadeln idag igen.
Skillanden mellan idag och andra dagar var nog att idag bärde hon upp sig själv på ett helt annat sätt, självmant liksom - typ. Till och med i övergångarna höll hon formen utan att jag var tvungen att hålla emot som jag brukar. Så kul! Hoppas hon fortsätter i den här riktningen! 

Sedan red jag och Anna ut på Candlelight och Strumpan. Candlelight protesterade lite (läs mycket) men sedan gick hon jätte bra! Även hon gick på ett nytt bett idag, hon kändes stadigare och trivdes nog bra med det bettet!

Imorgon ska jag ha lite balansövningar med Thomas, då jag har honom på lina och han får bland annat släppa tyglarna och sådant. Sen rider Anna dressyr på honom och Pärlan, vi ska galoppera ut med Candlelight och Strumpan direkt på morgonen och sedan ska jag rida Witezz tillsammans med vem-som-nu-rider-Illuztra.

Det är så mysigt att sova i stallet tycker jag!  Vi sover alltså i huset på gården inte i stallet..! Attta in dom de sista man gör innan man går och lägger sig och ta hand om hästarna det första man gör när man vaknar. Och inte bara hästar, vi har ju höns, ankor, kor, hundar och katter också! Mysigt, mysigt!
 
Nu ska jag och Anna titta lite på gossip girl och äta gott, medans Thomas ligger och tjurar i fotöljen. 
 

Publicerat den 2013-03-09 - klockan 21:20:43






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback