3 travlopp och ett stopp på McDonalds senare...

Ligger i min säng med en sovande Alex på armen, någon har visst haft en lång dag på travbanan! Ni får med andra ord ursäkta ett rörigt inlägg med förmodligen mycket felskrivningar - skriver med en hand!

Gårdagen - Ja, i fredags gick jag till en början ner en sväng på marknaden, jag vart djupt besviken men kom hem några kilo tyngre. Jag tog bussen bort till stallet tillsammans med Anna och  Maja, och sedan kom även Vera. Vi red allihopa, dom 3 på sina russ och jag på Witezz. Hon fick jobba lite igår, mycket fokus på traven och att hon skulle sätta bakbenen rätt. Hon var super duktig, gick super fint! Vi avslutade sedan dagen med en jätte god grillmiddag tillsammans med hela Granö, och såklart mys i stallet och våra tävlingsrutiner.
- Massera och linimentera hästarna. 
- På med gosiga täcken och back-on-track lindor.
- Och en massa pepp inför morgondagen.
Sedan var det sängdags.
 
Imorse gick jag gick upp tidigt för att börja dagen med att rida Witezz tillsammans med Anna och Olli innan vi åkte iväg på tävlingen. Vi tog en kortare och ganska slapp runda, eftersom hästarna har varit igång och ridits många dagar i rad nu. Witezz verkade nöjd med det och frustade glatt på vägen hem.
Sedan begav vi oss iväg till Solvalla med två taggade hästar!

Candlelight måste jag säga gick super bra idag! Både i värmningen och i själva loppet. Vi provade en liten ändring i balanseringen, vilket verkade göra susen. Vi vann inte, utan en tredjeplats fick det bli. Men med ett nytt rekord är jag äntligen under 53strecketJag är jätte nöjd - och nästa gång kniper vi första platsen.

Strumpan
 gick också jätte bra! Det vart dock lite stressigt mellan mina lopp så Strumpan fick gå direkt från stallet till defilering, vilket resulterade i en aning stel och upprörd Strumpan samt lite stök vid voltningen... Vi kom precis utanför placering, men lika glad är jag för det. Hon gick ju super bra med tanke på omständigheterna och när hon väl travade gick det superbra!
 
BÄTTRE BILDER KOMMER
 
 

Publicerat den 2013-05-11 - klockan 19:45:02






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback