Det var otroligt svårt!

Asså jag visste att western inte var som att engelskt eller sådant, men jisses. Det är som en helt annat värld. Gör si, gör så säger Josephine medan mina dressyrvanor säger annat. Jag som har som vana att ha handen väldigt lågt hade det extra svårt här då du alltid ska ha handen högt och eventuellt höja den. Stackars hästens som måste varit otroligt förvirrad över mina hjäler och stackars Jospehine som såg ut att när som helst krevera! Men nu har jag provat på western. Har gjort både stopp, spin och lite allmän ridning, även om han inte direkt stannade när jag tyckte och spinnade så fort som Josephine tyckte, hehe, och precis som med allt annat så plockar man de goda bitarna och slänger det andra.
 
Det som var roligast med att prova på western var nog det faktumet att jag vart så motiverad och inspirerad till att fortsätta med Witezz, för att jag vet att hon som redan är känslig, med konsekventa metoder kan bli precis lika duktig, fast åt dressyrhållet. Att se vilken diciplin det är på hästarna utan att dem för den delen är "olyckliga" på något sätt var också riktigt inspirerande och jag kan lova att jag har fått en hel del "idéer" och nya mål uppsatta. Jag har helt enkelt tänk om en del, prioriterat om, och gett mig själv löften som jag är så taggad på att sätta igång med redan imorgon!
 
 
Påtal om imorgon så kommer Ella ut igen, tidigare än beräknat. Hon rider förmodligen ut med oss när jag och Anna kommer efter skolan och hjälper och att fixa och dona i stallet. Det är så härligt att vara fler i stallet som delar samma intresse tycker jag. Att ta med någon random kompis är inte samma sak som att ta med en hästkompis, och att jag och Ella dessutom delar många åsikter gör bara saken roligare även om hon är ett par år yngre än mig! Som ni kanske förstod ovan så blir det nog ingen hoppning imorgon då det har börjat bli riktigt kallt ute, plus att det lovas snöblandat regn imorgon. Hoppning får det alltså bli någon annan gång när väder och allt stämmer bättre in, sen om det blir i helgen eller frammåt våren får vi se!
 

Publicerat den 2013-11-20 - klockan 20:47:00





gud va kul att testa på något helt nytt! mäktigt :D

2013-11-20 » 21:40:18

Åh vad kul, har velat testa väldigt många år nu men det har aldrig blivit av :(

2013-11-20 » 21:52:16

Tack att du ville följa med :D

2013-11-21 » 09:05:16

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback