Dream. Believe. Create. Success

Herregud vilken lång dag det har varit idag! Tidig uppgång och det första vi gjorde var att masa oss ut i vinterhagen och ge kossorna och pojkarna sitt frukost hö. Sedan vidare ner i stallet för att släppa ut, ge frukost, packa in i lastbilen och göra hästarna klara att packas in dem med! Hästarna verkade taggade och vi satte fart emot Gävle.
 
Att sova i lastbilen kan vara bland det skönaste som finns, omringad av alla hundar, nerbäddad under sin stora vinterjacka... Mindre skönt är dock att vakna upp till frost och nollgradigt och inte vara förbered på det. Det bästa var att jag på morgonen stod och funderade på ifall jag skulle ta med långisar eller inte... haha! Men jag sitter ju här, så dog ju inte i alla fall! Kylan lättade nämligen frammåt förmiddagen och istället lindades vi in i ett täcke av dimma.
 
 
Vi började tävingsdagen med ett monté lopp där Anna slutade 3a. Anna startade i ett, vad jag har valt att kalla, safecard lopp. Vilket innebär att hon sa rida för placeringen men absolut inte får bli diskvalificerad! Jag och Candlelight har ju nämligen blivit diskvalificerade i våra två senaste lopp så för att vara på den säkra sidan och inte få 3 diskningar i rad och behöva kvala om så fick Anna den äran att för andra gången rädda mig. Att hon sedan lutade trea var bara väldigt roligt och det var ju trevligt att hon får avsluta sin "monté-karriär" med en pallplats i alla fall!
 
 
Candlelight skulle sedan ut med mig och vi var båda så taggade, målmedvetna och redo att kicka lite hästrumpa! Med en jätte bra start drar vi iväg. Jagar hästen som är i ledning och ligger och pressar lite. snabba bakhästar kommer upp och vi trägns lite där uppe. Ett ekipage utvändigt trängs lite väl mycket och vi är alla nära att köra in i varandra och mitt hjul vart lite repigt. Candlelight får galopp och helt plötsligt tvärnitar hon och andas riktigt tungt. Som om hon inte fick luft. Benen börjar vika sig och allt jag får fram är massa smakningar och jag ber henne att gå framåt! Jag provade sedan driva på henne lite men det var uppenbart att något var fel så vi joggade lätt i mål. Min fina tjej ska absolut inte behöva springa om hon inte mår bra!
 
Hon kändes dock riktigt fin i början och jag är om något väldigt, väldigt nöjd med henne! Vi fick ett kvitto på att hon fortfarande har känslan, att hon fortfarande kan och att hon fortfarande vill. Cissi tittade och lyssnade igenom henne noga och konstaterade att det förmodligen var något med struplocket, men vi ska titta upp henne lite extra i veckan! 
 
 
Strumpan var sist ut och gissa om jag är nöjd! Som hon sprang! Vi tog ledningen ifrån start och höll den i ett helt varv! Vi fick en fjantgalopp där vi tappade en del och sen kom dom snabba bakhästarna! Strumpan tog i för kung och fosterland och lyckades faktiskt hålla dem bakom sig ett bra tag. Två stycken släppte vi förbi och vi seglade glatt in på en tredjeplats! Allt är bättre än en diskning och att avsluta en riktigt bra säsong med Strumpan på det här sättet var nog det bästa! Det hade inte kunnat bli bättre!
 
 
Nu får Strumpan och Candlelight vila en vecka innan Candle sätts igång igen. Witezz får också gå på halvfart och får en lugn och skön vecka. Hon får gå som ledarhäst åt sin lillebror Preztige som är under inridning och precis har börjat trava lite, och dessutom går hon nu ner från 5 dagars träning i veckan till 4 dagar. Skönt för både henne och mig då det börjar bli mycket i skolan nu! Men mer om resten av veckan senare! Nu ska jag lägga mig och sova ut efter ett riktigt händelserikt höstlov, imorgon börjar skolan igen och redan nästa vecka har vi redovisningar på gång!

Publicerat den 2013-11-03 - klockan 22:46:47






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback