If it's up to be, it's up to me

Haha, vad kan man säga. Det gick lite lättare med styrningen i halsringen idag. Tack Jossan för tipsen. Dessutom gör Witezz superfina halter i halsringen! Men utöver halringsträning så red jag faktiskt ihop Witezz lite mer idag och det märks att hon har gått och blivit lite på latsidan vad gäller arbete då det tog hundra år för mig att få igång henne ordentligt och iallafall använda bakbenen lite mer än vanligt. Många halvhalter och mycket plock senare så gick hon som en klocka och där räckte det!
 
A-K var med på Windy och eftersom att vi visar henne lite ridvägar så passade vi på att visa henne vattnet lite medan vi ändå gick förbi. Witezz verkar ha glömt hur mycket hon tyckte om vattnet och vågade knappt gå nära. Skam den som ger sig dock och tillslut var hon fram och drack, precis som i sommras! Antar dock att det var färgerna på vattnet som skrämde henne lite idag då det var mörkt närmast stranden och solen gjorde att det lyste upp ordentligt längre ut vilket lär ha skapat en del skarpa kontraster. Duktig var hon iallafall!
 
Standart Witezz att doppa hela mulen i vattnet och sen kör hon kaffekokaren, ni vet andas ut så där i vattnet!
 
I stallet har vi verkligen tagit det lugnt idag. Vi mockade i snigelfart och försökte dra ut så mycket som möjligt på tiden för att inte hästarna skulle gå in för tidigt och det slutade med att vi hade hundmys med Eddy och Duty. Vi borstade Eddy med en av A-K's borstar. Den var suverän och jag lovar att Eddy njöt! Riktigt mycket!
 
Nu står dock hästarna i sina boxar och vilar innan kvällshöet och jag ska äta lite tomat och mozzarella till ett avsnitt av halv åtta hos mig. Kalla mig knäpp, men jag älskar det programmet! Någon mer?

Publicerat den 2013-11-13 - klockan 20:42:00





Hej! Lämna gärna en kommentar med din åsikt om hästpyjamasar i min blogg! :)
http://mariamambye.horseworld.se/2013/11/13/hast-pyjamas/#comments
Kram!
verkligen en fin bild!

2013-11-13 » 22:23:59

Men hjälp vilken söt häst! Första gången jag ser en arab med kort man :)
Och ja, halv åtta hos mig är mysigt :P

2013-11-14 » 08:17:15

Så lite så :D Fråga när du vill :D läste också de övre inläggen och jag bara vill peppa dig <3

2013-11-15 » 11:12:38

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback