Det här gör mig glad / mindre glad på tävlingsplatsen

 
Det här gör mig glad:
- mjuka och fina rundor där häst och ryttare har sammarbetat
- ryttare som ler
- ryttare som berömmer hästen ordentligt!
- lugna sansade människor som har kontroll
- ekipage med fina och annorluna outfits
- hästar som ser ut att trivas med vad dem gör
 
Det här gör mig mindre glad:
- ryttare som skriker på sina hästar
- stressiga människor
- mammor "rider" barnens hästar från sidan
- "ponny-sparkar", onödigt använda sporrar, hårda spö slag och skarpa bett
- ryttare som inte kan se det positiva i en runda som gick "dåligt"
- otrevliga funktionärer...

Publicerat den 2013-10-22 - klockan 15:55:00





Håller verkligen med!!

2013-10-22 » 16:18:38

Svar: Åå tack detsamma! vad glad jag blir! hoppas att du fortsätter läsa :)

2013-10-22 » 20:10:53

Jag är en riktig tävlingsmänniska och har svårt för att se det positiva i en dålig runda. Jag tränar och tränar och drömmer om att tävla, men när vi kommer ut på tävling jag och min ponny så går allt i kras.
Men jag borde bättra mig och se det positiva :)

2013-10-23 » 09:34:42

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback