Djurplågeri videos på facebook

Hur gör ni när ni stöter på en djurplågerivideo på facebook? Gör ni kanske precis som många andra och tittar på den med tårarna som trycker på bakom ögonlocken eller scrollar ni bara förbi dem? Eller gör precis som jag och anmäler sånna videos.
 
För mig spelar det ingen roll vilket slags djur det är videon handlar om eller vem som har lagt ut videon, jag anmäler direkt. Alla videos är lika hemska, alla videos får mina ögon att tåras lika mycket men den största anledningen till att jag anmäler är det faktum att den eller dem som har lagt upp denna videon absolut inte ska få någon uppmärksamhet för vad dem har gjort. Oavsett om det är hat är kärlek som förekommer gentemot dem så förtjänar dem inte att synas!
 
Jag tycker heller inte att facebook är den rätta platsen att sprida runt djurplågerivideos på och det finns inget värre än sånna här; "1 like 1 punch" och liknande. På vilket sätt hjälper det det stackars djuret ifall vi gillar en video på facebook mer än de som har gjort det får ännu mer fame, blir ännu mer likesk*ta och gör om allting igen..
 
Nej, ser jag en djurplågeri video på facebook så blir det en direkt anmälning till facebook! Hur gör ni?
 
 

Publicerat den 2013-10-21 - klockan 15:51:00





Jag har inte anmält någon video innan men nu när jag läst detta inlägget så har jag verkligen tänkt om, sjukt bra inlägg! <3

Svar: Tack snälla du! :D

2013-10-21 » 16:06:22

Väldigt bra & tänkvärt inlägg! Jag har aldrig anmält, men jag brukar heller inte titta på videorna för då får jag seriöst bara mardrömmar. :/

2013-10-21 » 19:57:30

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback