Krigsskada

Haltar omkring i skolan idag. Jag var nyligen hos skolsköterskan och fick ett bandage runt vristen. Hon rekommenderade mig att inte hoppa upp på Witezz idag, men jag sa att jag får se hur jag känner då. Känner jag att foten är funktionell så hoppar jag nog upp och iallafall gör mitt bästa, är den inte alls bra så får jag stå vid sidan om idag. Men man lär sig ju av det också! 

Svullnaden är iallafall på väg nedåt och det är ju ett bra tecken. Något som däremot oroade skolsköterskan var att foten på något sätt har låst sig. Den knakar till ibland vilket gör att jag kan böja den lite mer, men sedan går den tillbaka till samma läge och måste knäckas igen. Hon sa iallafall att om den inte har blivit bättre inom 2 dagar bör jag gå och titta upp den.
 
Lite tråkigt tycker jag eftersom att Witezz, enligt mitt tycke, har gått mycket bättre sedan sist! Vi har fått bättre koll på tempot speciellt i galoppen, men även i traven! Skulle kännas otroligt tråkigt ifall jag inte kunde få visa det just nu och få lite mer underlag för att gå vidare. Men stallet ska jag iallafall till oavsett om benet hänger med eller inte, det är en sak som är säkert!
 
 
 

Publicerat den 2013-10-17 - klockan 13:18:00





Grymt snygg ponny!

2013-10-18 » 13:10:42

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback