Svenskaplugg och ett litet kvällsinlägg

Kikar in till er här innan jag sätter mig med min svenska igen. Har skrivit klart själva uppgiften nu men nu kommer det som jag har fasat över under hela arbetets gång... Vi ska spela in oss själva och powerpointen med något program istället för att redovisa det här muntligt, och jag klarar verkligen inte av att höra mig själv. Det låter ju helt förskräckligt! Så jag vill också passa på att be om ursäkt till alla som någonsin har hört mig prata! Haha!
 
Juridkprovet gick faktiskt ganska bra imorse. Satt så pass länge och skrev att jag i slutet kladdade ihop  så mycket jag hann, vilket jag nu hoppas är någorlunda läsbart, och så länge har jag aldrig setat på ett prov tror jag! Extra kul tyckte jag när jag på de sista frågorna verkligen kände att det här, det här vill jag jobba med! Tyckte det var riktigt kul att själv få analysera och esonera för vilket brott som har begåtts eller kanske resonera till varför någon inte är skyldig till brott.
 
 
Efter skolan fick Witezz komma ut på en ridtur. Eftersom att jag har en skaplig träningsverk i hela kroppen efter judoträning, abschallenge och squatchallenge så tog jag dressyrsadeln idag. Den är lättare att rida i enligt mitt tycke. Jag skulle ju dessutom rida dressyr, så why not. Vad vi övade på idag var övergångar. Massvis med övergångar. Både från skritt till trav, från halt till trav och från galopp till skritt. Ja ni fattar. Witezz var iallafall med på noterna efter att hon hade fått en galopp utan jobb. Hon låter sig verkligen inte trampas på tårna den hästen utan ska jag ha vad jag vill ska minsann hon få vad hon vill först!
 
Hon gick iallafall super bra idag och jag ser fram emot ridlektionen på torsdag! Det blir alltid lite som en avstämning på veckan. Vad har man tränat på, vad har gått bra, vad har gått mindre bra. Väldigt skönt tycker jag då risken för att man blir "hemmablind" är mindre! Det finns alltid någon som stämmer av så att allt går rätt till.
 
Imorgon tar vi det lite lugnare. Vi klättrar lite om vädret håller för det och så tar vi lite mys i skogen! Men nu åter till Afrodite, den ska lämnas in i kväll och jag får ångest över att jag lespar så himla mycket......
 

Publicerat den 2013-10-15 - klockan 21:35:00





Haha jag som sitter här hemma och önskar att vi fick spela in oss istället. Jag ska nämligen ha muntligt på torsdag ;)

2013-10-15 » 22:46:08

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback