Hej igen mitt vinterland...

Vaknade upp till ett ovanligt ljust landskap utanför fönstret och redan då tvekade på huruvida jag ville dra upp persiennerna eller inte. Snön har nått marken, igen, och jag kunde inte önska mer hat åt naturen just nu. Jag ville ha vår, jag fick vår. Jag visste egentligen att vintern inte var över, men man kunde ju hoppas.
 
Efter en lång dag i skolan ska jag ta mig till affären, handla lite ingredienser till morgondagens bak och sedan tar jag bussen till stallet. Irrbloss och Pärlan ska ut några varv runt travrundan och Candlelight och Strumpan ska tömköras på volten. Vet inte om jag kan påstå att det kommer bli särskilt mysigt då jag var ganska inställt på att snart kunna plocka undan vinterkläder, men det är som sagt bara att klä sig efter väder!
 
Senare ikväll är det förberdelser som gäller innan jag äntligen kan andas ut. Det är torsdag idag, näst sista dagen innan en veckas efterlängtat sportlov och om jag längtar! Jag ska bara ta det lugnt, umgås mina fyrbenta kompisar och ligga hemma, helt oberörd utav allt vad skolan heter, dessutom ska jag hänga med Witezz, ta in och borsta på henne lite extra mycket när man ändå har tid! Jag längtar!
 

Publicerat den 2014-02-20 - klockan 10:11:42






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback