"Hon har så mycket kraft!"

Idag bytte vi hästar, jag och Olli. Jag hamnade bakom Strumpan och är fortfarande i extas över hur duktig hon är, har blivit och kommer att bli. Framtidsplanerna är ännu bara visioner utav mig och Strumpan som seglar in som första häst över mållinjen gång, på gång, på gång men drömmar ska bli verklighet!
 
Idag körde vi långa intervaller tillsammans med Candlelight, Pärlan och Windy. Anna och A-K på Pärlan och Windy var dock endast med på en utav dem då deras hästar inte går lika hårt som travponnysarna men det stör inte oss. Strumpan gick super bra på de två intervaller vi gjorde och tog i som sjutton! Hon riktigt flög fram, lyssnade bra på mina korrigeringar och tog mina parreringar bra! Riktigt duktig var hon och jag kunde inte låta bli att drömma iväg in i sommarens tävlingssäsong! 
 
Efter en liten avduschning var hästarna klara för dagen och vi satte igång med lite småfix i stallet. Sadelkammare och täckeskammare är igenomkollade och städade så gott det går. Stallet fixades klart och sedan gick vi in och planerade framtida träningspass, marsmånad och vad som ska göras under sportlovet. Det vart alltså en väldigt, väldigt lugn dag idag men sådant kan också vara skönt. Har pratat lite med och om Witezz under dagen och lagt upp planerna för henne. Som det verkar just nu får hon besök utav tandläkaren den 10 mars och sätts sedan igång ordentligt vecka 12. Jag saknar att rida, att busa runt och framför allt saknar jag henne.
 
 
Imorgon drar sportlovet igång på riktigt och jag börjar det men en välförtjänad sovmorgon! Jag har endast lite småfix under dagen och allt annat lämnar jag åt ödet! Det ska bli skönt med en dag då jag inte behöver tänka på någonting! Har ni någonting speciellt inplanerat under sportlovet? Själv ska jag eventuellt träffa min farmor på fredag som nyligen kom hem ifrån cypern! Det ska bli kul!
 

Publicerat den 2014-02-23 - klockan 20:01:32





» Tuva

Fin bild :)

2014-02-23 » 20:22:28
» ami

Hur kom det säg du började rida? :)

2014-02-24 » 15:36:06

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback