Min allra första tårta!

Som en del utav er vet, och som säkerligen en del utav er inte vet, är att vi på Granö stall har en avramlingsregel. Ramlar man av så bjuder man på fika och ramlar man av under en tävlingsdag så blir det tårta eller mer "lyxig" fika. "Tyvärr" har jag inte ramlat av under en tävling på sistone utan det hela började med att jag skulle hjälpa min lillasyster att baka en tårta för hennes tävlingsavramling. Vi blev sedan osams och kvar stod jag där, väldigt sugen på att baka en tårta, och tårta fick det bli, med eller utan Anna!
 
Måste dessutom säga att jag är väldigt nöjd med min tårta! Har alltid varit en tårthatare redan sedan liten. Tycker inte om grädde, inte sylt, inte tårtbottnar och då kan ni ju gissa hur svårt det var för mig att komma på en tårtkombination som även passade mig i smaken!
 
Efter mycket tänkande, letande och ännu mer tänkade så kom jag fram till detta:
 
En ganska så gul skapelse uppbyggd på en hel del olika mousser! Vi har en saftig chokladbotten, som alltså uppfyller mina krav på bottnar. Usch för torra sockerkaksbottnar. Vi har tre olika mousser; Mörk choklad, ljus choklad och en exotisk mousse (eller, en multivitaminjuice-mousse!) och sist, och minst en passionfruktsgele på toppen dekorerad med överbliven choklad i form utav hjärtan, en häst och någon knorr!
 
Har självklart provsmakat den och trots att den är väldig mastig så är den väldigt, väldigt god! Passionsfruktsgélen och multivitaminjuicemoussen väger upp de olika chokladerna perfekt och min tårtbotten är krämig och god! Nu hoppas jag bara att även de andra kommer att gilla! 
 
MVH en nöjd första-gången-tårtbakare! 

Publicerat den 2014-02-22 - klockan 12:30:00





Fan vad gott! ♥

2014-02-22 » 15:53:48
» Elli

Hej!
Måste bara fråga, varför använder du grimma under hästarnas träns vid körning och ridning? :*
Svara gärna i ett inlägg :)

2014-02-22 » 18:28:58

Sjukt fin blogg <3
Kolla gärna in min blogg <3

2014-02-22 » 18:49:23
» Tuva

Gud vad gott!

2014-02-22 » 20:08:18

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback