Time, what is time?

Den här dagen har varit så otroligt seg! Som tidigare skrivit så försov jag mig imorse, men kom ändå iväg till stallet tidigare än planerat vilket resulterade i att jag han måla i 2h. Anna fixade lite i stallet under tiden vilket gjorde att vi sparade in lite tid, och det är vad som gjorde den här dagen så otroligt seg! Vi har putsat, städat, fixat, tränat hästar, gosat med Witezz och ändå hade vi massor med tid över! För att inte glömma det faktum att vi inte direkt har stressat runt i stallet heller utan vi har tagit det lugnt.
 
Det har i och för sig varit ganska skönt att för omväxlingens skull inte behöva springa till bussen, springa och hämta hästarna eller kasta av sig stallkläderna. Men å andra sidan så tycker jag om att pyssla och dona och avskyr dötid... Hur som helst så gick hästarna super bra idag!
 
 
Strumpan flög fram under intervallerna och jag fick hålla in rejält för att hon inte skulle gå max! Anna och Candlelight som galopperade bredvid oss hade dock ändå svårt att hålla vårat tempo så ni kan ju försöka föreställa er hur fort hon går! Hon kommer att bli farlig på banorna i år, jag börjar lära mig att köra den "nya" Strumpan och hon börjar lära sig hantera de snabba hovarna! Jag måste dock vara försiktig och väldigt noga med tempot, hon är en häst som lätt tar ut sig.
 
Irrbloss som sedan fick komma ut och röra på sig var också duktig, bara inte lika mycket! Han var lite tittig och fjantig. Ville inte riktigt samarbeta med mig utan försökte köra sitt egna lilla race. Mot slutet vart det dock mycket bättre, men det är absolut inte vårat bästa pass!
 
MEN GISSA VAD JAG HAR GJORT MER IDAG?!?!? Gosat med min söta ponny såklart! Jag tog in Witezz en snabbis emellan träninen utav Strumpan och Irrbloss. Först borstade jag igenom henne ordentligt! Ryktade, kratsade hovarna och bara stod och myste! Sedan, för att liva upp den tråkiga stämningen som vart i slutet då Witezz tröttnade på sin skönhetsbehandling, sprang jag iväg ut på volten med Witezz "lös" (långt grimskaft, utan inverkan) efter mig och vi busade massor! Hon slängde med huvudet, galopperade i full fart efter mig men vi hade båda full koll på varandra! När jag stannade stannade hon och kom fram till mig! Vi hade så kuuul, vill göra det igen, och igen, och igen!!!! Längtar nu mer än någonsin till vecka 12 då hon går igång igen!
 
 

Publicerat den 2014-02-25 - klockan 22:12:36






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback