You never know what you gonna get...

Gud vilken skön dag i stallet! Att vara där i tid, träna duktiga hästar, fixa stallet utan att stressa och dessutom kunna stryka en massa grejer på "att göra/att putsa" listan! Det är otroligt skönt för omväxlingsskull med tanke på våra, annars ganska stressiga, vardagar!
 
Träningarna för dagen var att köra långt och lugnt med Strumpan och Candlelight samt tömköra Irrbloss och Pärlan, ser ni!? Jag sa ju att det skulle vara något med tömkörning, haha! Strumpan var jätte, jätte pigg och tyckte att tempot vi körde i var oerhört tråkigt! Detta visade hon genom att leka med bettet, "smygöka" tempot samt gå med rumpan åt alla håll utom där jag ville ha den! Bra gick det iallafall och Strumpan fick en bra träning i att gå annat än snabbt, hahaha.
 
Irrbloss och Pärlan var båda duktiga! Jag och Anna bytte hästar efter ungefär 20 minuter så att vi båda fick tömköra de olika hästarna! Irrbloss var mer samarbetsvillig idag än förra träningen vilket jag självklart blev glad över, Pärlan var också duktig och släppte på sina spärrar tidigare än vad hon har gjort förut! Passet i övrigt var dock väldigt oplanerat vilket gjorde koncentrationsnivån snabbt blev låg och ibland försvann helt!
 
För övrigt hann vi borsta av alla schabrak och täcken som låg i tvättpåsen, putsa en hel del grejer och stryka ytterligare några grejer på Att göra listan! Det kändes otroligt skönt och i helgen ska vi försöka hinna med det absolut sista! Nu smids planer inför imorgon, jag ska också svara på ett härligt mejl, jag ber återigen om ursäkt för usel uppdatering såhär på ett lov det kommer bli bättre!
 
Njut utav en bild på min fina <3

Publicerat den 2014-02-27 - klockan 22:36:44





Söt :)

2014-02-28 » 13:20:18

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback