Låt mig presentera:

 
I söndags anlände han ifrån Gotland, Granö gårds senaste tillskott.
Yttring är en godkänd hingst född 2010. e. Qum 609 u. Sussan 3806.
Snygg, väluppfostrad, arbetsvillig, stor och snäll... Vad mer kan man önska sig? Planerna med Yttring är att köra och rida in honom under våren och sedan se vad han går för i ponnytrav samt klassisk körning, han har kapaciteten att bli precis vad vi utbildar honom till! 
 
Jag ser otroligt mycket fram emot att jobba med honom under. Jag har alltid haft det där lilla "extra" för hingstar. Kommer fortfarande ihåg Starlight, en utav hästarna som sedan länge har lämnat Granö, jag gillade honom skarpt och älskade utmaningen av att "tämja en hingst". Nej, men det ska bli riktigt kul! Att utbilda någon från grunden är alltid kul, att få forma precis efter sina egna önskemål.

I helgen ska han få bada och sedan ska jag knäppa lite kort på honom. Då har jag även träffat honom lite mer och kan, utifrån min känsla, beskriva hur han är! Än så länge har jag endast sett honom på håll och bett till gudarna att han inte skulle hoppa över staketet när vi körde förbi! Vad tycker ni?


Publicerat den 2014-01-30 - klockan 11:30:00





» Kim

Mycket snygg ponny!! :D

2014-01-30 » 15:23:11

Grymt söt! :)

2014-01-31 » 11:04:10

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback