Det ena eller det andra

Ett minne för livet eller något utav det roligaste som finns i hästväg. En once-in-a-live-time-experince eller en helg på Gotland. En konsert eller en tävling. Miley Cyrus eller dubeltrav på Visby. Vad väljer man? 
 
Att gå på Miley konserten har för mig och lillasyster varit planerat ett tag. Ingenting har någonsin varit säkert då pengarna inte har funnits, och fortfarande inte riktigt finns. När jag igår pratade med min mamma om konserten och hon, i princip, erbjöd sig att hjälpa Anna med pengarna fick jag ett meddelande. Meddelandet innehöll information om en dubbeltravshelg på Visby samma helg om konserten vilket innebär att vi är på Gotland från fredagen till söndagen. Frågan är, vad väljer jag?
 
Jag älskar att åka på dubbeltrav. Det är en annorlunda stämmning än vanligt trav och kan liknas med ett meeting i hopp och dressyrvärlden. Vi tävlar fredagen och söndagen och leker lekar och äter god mat under lördagen. Dubbeltravet förra året på Visby var inte mina bästa lopp, tvärtom vart jag diskvalificerad för tjuvstarter över mållinjen, var nästan nermejad under ett annat lopp, fick en varning för att ha mött segerdefilering och blev osams med en annan kusk pågrund av olika åsikter angående mitt sätt att ta ner galopp på Strumpan. Det var dock en väldigt mysig helg i övrigt med god mat, bad i den blå lagunen och ett besök på Lojsta hed.
 
 
Men... en konsert är någonting jag kanske aldrig kommer att uppleva igen. Miley kanske aldrig kommer tillbaka till Sverige och jag vet att jag kommer ångra mig brutalt om jag inte väljer konserten. Det är en upplevelse olikt allt annat och förmodligen kommer vi att ha ståplatser, och i och med det stå och köa från morgon till kväll vilket bara det är en upplevelse.
 
Ingenting är säkert, ingenting väger egentligen över det andra och jag håller på att krevera utav beslutsångest. Vilet jag än väljer kommer jag på något sätt att bli besviken. Vilket jag än väljer kommer jag känna skuldkänslor gentemot någon. Vilket jag än väljer kommer jag att känna ångerkänslor. Frågan är, vad kommer jag ångra mest?

Publicerat den 2014-03-04 - klockan 12:13:50






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback