EC hand, något för mig?

 
"Rakrikta din häst och rakrikta dig själv!
Ligger din häst hårt i bettet, eller håller du för hårt i tygeln?
Håller din häst hårdare i ena tygeln, eller håller du för hårt i ena tygeln.
Får du inget stöd i ena tygeln, eller håller du inget stöd i ena tygeln?"
 
Jag skulle lätt kunna testa ett par utav dessa och tror dessutom att jag skulle ha otroligt mycket användning utav dem! Jag kan med handen på hjärtat säga att min hand inte är den mest stilla handen i hästvärlden och ibland håller jag både för hårt och för mjukt.

En fråga jag dock ställer mig är hur pass anpassad denna är för att passa alla slags hästar. De är ju trots allt olika individer allihopa och en inställning kan omöjligt passa alla hästarna, vissa hästarna behöver mer stöd än någon annan. Sen spelar väl egentligen bettet en ganska stor roll i detta då ett visst stöd på ett standard tre delat bett är en helt annan sak på ett pessoa... Det verkar för mig som att denna pryl endast känner av trycket i tygeln och vad hästfolket egentligen sulle behöva är något som känner av trycket ifrån bettet gentemot trycker i hästens laner. Det kan däremot vara ett ganska bra "wake-up-call" att se det röda strecket och känner man då att det faktiskt går att lätta stödet så är ju det superbra!

Jag skulle nog behöva detta wake-upp-call men är fortfarande lite skeptisk, hur känner ni?
 
 

Publicerat den 2014-03-07 - klockan 15:48:00





» Anja

På min blogg kan du vinna ett par EC hand!
Tre enkla regler!
http://castarha.wordpress.com/2014/03/05/vinn-ett-par-ec-hand/

2014-03-07 » 21:51:53

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback