"It's a journey"

Igår var en lång dag! Åtminstone kändes det så då jag var igång hela dagen och var trött redan innan 23, vilket jag sedan sportlovet inte trodde var möjligt

Jag fick igår prova på att skriva lite domar inom 2 grenar och ska idag få ge mig på en tredje "gren" vilket jag, utav okänd anledning, faktiskt ser fram emot! Tro det eller ej men jag fann det faktiskt ganska intressant att rota bland gamla domar för att skriva en egen. Självklart kollade någon igenom dem innan de lämnades vidare, haha. Men jag tror att jag gjorde ett helt okej jobb med dem!

Jag fick också sitta med på en huvudförhandling i den stora salen. Jag fick sitta och lyssna på advokat och domare samt åklagare och de flesta andra i salen. Riktigt kul att faktiskt få se på riktigt då jag tidigare endast sett sådant på film!

Efter "jobbet" blev det en långpromenad med Dusty och Ella, som efter lite oförberett kaos mötte upp mig och senare på kvällen gav vi oss iväg till denna söta tjej:

Visst är väl Witezz ganska lik sin mor? Illuztra var jätte jätte duktig och det kändes härligt att sitta på hästryggen igen! Illuztra lunkade på trots mina ovanligt vingliga sits, som förvisso blev stadigare emot slutet. 
Ganska skönt med en mjukstart innan ridningen verkligen sätter igång!

Nu väntar ännu en dag på tingsrätten som sedan avslutas i stallet. Jag tänker på Witezz och de andra hästarna där hemma som igår fick besök utav tandläkaren. Allting hade gått bra och vi fick svar på en del frågor. Om en vecka exakt sätts Witezz igång och vi tar oss an nya utmaningar! Har era hästar vilat något under vintern?

Publicerat den 2014-03-11 - klockan 08:11:44





Etoo som jag rider går knappt att sitta på så han står nästan i ständig vila från hårt arbete, tränar honom bara från marken :)

2014-03-11 » 09:00:10

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback