Min dom

Som en del utav er vet var jag hos sjukgymnasten för ca 1 vecka sedan för att kolla upp min rygg. Jag har i snart 8 veckors tid haft en dunkande, ilande och väldigt obehaglig värk i nedre delen av ryggen och teorierna har varit alltifrån en spricka i svanskotan till vanlig ryggvärk.
 
Efter att ha gått både på tårna och hälarna samt blivit kittlad, masserad och klämd över ryggen så vart domen en överbelastad rygg och dålig bålstabilitet (shit va pin att som ryttare i snart 8år, ha dålig bålstabilitet) samt dålig rörlighet i höfterna. Musklerna närmast ryggraden min är så gott som helt osynliga och orkar därför inte hålla up min bål. Detta har resulterat i ryggvärk utav allra högsta grad och om jag inte skärper till mig så kan jag säga hejdå!

Jag är dömd till 3 olika sorters styrkeövningar samt stretching varje dag i 3 veckor och får absolut inte överanstränga ryggen. Att lyfta tunga grejer är nästan helt uteslutet med undantag för när jag är själv eller att klockan i stallet ökar tempot och tiden bara flyger iväg. Jag ska också tänka extra mycket på att sitta rak i ryggen (oerhört svårt att göra på en buss har jag märkt) och ha en naturlig svankning.
 
Självklart något jag kommer att ta allvarligt då jag är trött på denna värk! Har någon utav er haft, eller fortfarande har, ryggvärk?
 
 
 

Publicerat den 2014-03-06 - klockan 10:27:56





» Tuva

Hoppas att ryggen blir bättre!

2014-03-06 » 12:14:06

Hej! Vill du ha chansen att bli veckans blogg hos mig? Jag vill lyfta härliga inspirerande bloggar, stora som små :) Lämna då en kommentar om det på min blogg :) Kram

2014-03-06 » 17:11:51
» Ella

Jag har också dålig bålstabilitet.... (Pinpinpinpin) Vi får träna tsm xD

2014-03-06 » 21:32:34

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback