Nu börjar det hända grejer

Nya medryttare på Granö börjar trilla in, Linnéa och Bolle börjar hitta varandra och likaså jag och Linnéa. Det är faktiskt väldigt skönt att inte längre vara "själv", trots att jag endast var det i någon vecka. Snart börjar dessutom sommarlovet och ja får sällskap utav ytterligare en tjej.
 
I helgen var det utställning där jag följde med som groom och fotograf. Hästarna som följde med var våra superponnysar Strumpan, Yttring och Cumulus. Jag kan sammanfatta dagen som att Team Granö åkte hem med stora leenden på läpparna! Cumulus fick 38p och en hel del fina ord, Yttring fick 40p, trea i sin klass och väldigt fina lovord och Strumpan, ja hon gjorde vad hon oftast gör och sopade mattan med allihopa! Hon vinner sin klass, går vidare till Bäst I Rasen, vinner BIR, går vidare till Bäst In Show och VINNER BIS! 43p med riktigt fina ord från domaren! Vår fina Strumpan! Jag behöver kanske inte nämna ännu en gång hur otroligt nöjda vi var! Nästa utställning blir den 14 juni då Strumpan och Yttring får följa med och förgylla dagen ännu en gång!
Bild 1; Yttring och Olivia
Bild 2; Strumpan och Olivia med den stora BIS-rosetten
 
Fler saker är på gång! Ikväll går årets första ridlektion av stapeln för mig och Witezz! Det är en markarbetes-lektion och jag ser fram fram emot detta sååå mycket! Det ska bli så skönt att ha någon som står där och tittar, petar och korrigerar! Jag saknar det, jag vill ha det och jag behöver det! Jag ska lägga mycket fokus på minst sits och på hennes tempo! Det ska bli skönt att få lite rutin igen!

Publicerat den 2014-05-28 - klockan 12:59:27





Åh vad kul med utställning!

2014-05-28 » 20:44:14
» Elin

Wow, grattis! :)

2014-06-01 » 11:32:50

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback