♡ Tuesday morning

Det var ett tag sedan jag kikade in här men nu kändes det som att det var på tiden! Det har varit otroligt mycket de senaste veckorna med mycket förändring både i nutid och framtid. Många beslut har fått fattats, mycket planering har fått lägga och inte fören nu känner jag att jag börjar få grepp om saker och ting.

Witezz har iallafall gått som en klocka de senaste dagarna. Vi har blandat tömkörning på volten med härliga uteritter och även tagit årets första dressyrpass på banan! Alla dessa gånger har slutat med en nöjd ryttare och en frustande ponny. lycka ♡.
 
 
Vi har även ännu en gång bytt utrustning på min lilla prinsessa och jag hoppas ännu en gång på att detta är optimalt för hennes kropp. Efter ganska starka reaktioner ifrån hennes sida rider vi nu återigen med westernsadel, jobbar på musklerna och hoppas på det allra bästa! 

Witezz nuvarande utrustning består utav en westernsadel och ett hackamore vid uteritter. En allroundsadel/dressyrsadel och ett tredelat bett vid pass på banan och ett körsele samt samma bett som tidigare nämnt vid tömkörning. En kombination som just nu är bästa möjliga och något som faktiskt funkar! 
Är lite nyfiken, vad rider ni med för utrustning?

Publicerat den 2014-05-13 - klockan 11:16:00





» Vera

Dressyr, tredelat och dressyrsadel
Hopp, rakt gummibett + hoppsadel
Ute, rakt/tredelat och brukar ha hoppsadeln :)

2014-05-13 » 15:10:51
» Elin

Rider just nu bara barbacka då vi inte har nån sadel som passar och sen brukar vi variera med vanligt tredelat tränsbett och ett eggbett.

2014-05-13 » 16:15:52

Dressyr: Tre-delat bett och dressyrsadel
Hoppning: Tre-delat bett och hoppsadel
Uteritt: Hackamore och hoppsadel
Longering: Tre-delat bett och tömkörningsgjord

2014-05-13 » 22:54:36

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback