I have to admit

Helt hästlös har jag faktiskt inte varit utan för cirka 1,5 vecka sedan satt jag faktiskt i sadeln... Jag får faktiskt ganska många förfrågningar från diverse stall om jag är intresserad utav att rida någon häst, både för en kort tid och för en längre tid. Några har jag tackat nej till och några har jag bett att få fundera.

Men det är ett väldigt känsligt ämne för mig, det här med hästar... Efter nio år på Granö så kändes det stallet som mitt egna hem. Som mitt egna stall. Jag var där 5 dagar i veckan och då handlade det inte bara om att rida min häst, mocka hennes box och sedan ta bokxen hem utan då fixade vi med alla hästarna. Jag hade också en "egen" häst. En egen häst som bara jag red, som jag bestämde över och som jag själv fick sätta målen för. Ville jag rida medelsvår A eller ville jag mulla runt i skogen och trickträna mest hela dagen?
 
 
Att gå från en egen häst till medryttarhäst. Det är ett tufft val. Att gå ifrån den friheten jag ändå hade till att inte själv få bestämma om jag ska rida ut eller rida på volten, om jag vill rida ut och bara chilla och ha otroligt roligt eller om jag vill rida ut och arbeta hästen.

Jag får umgås med hästarna,och tro mig, jag behöver hästarna. Men samtidigt vet jag inte om jag kommer klara av alla dessa "strings attached"... Jag står inför ett svårt val. Men har bestämt mig för att prova på lite. Därför kommer jag från och med nästa vecka att rida min gamla tränares häst. Henne kommer i väl ihåg? Det känns bra hittills, jag känner ju henne bra och hon känner mig. Hon tränade ju mig och Witezz så dom vet jag vill och inte, hur jag rider och hur långt jag har kommit likom, sen får vi se vad det blir utav det!
 

Publicerat den 2015-01-18 - klockan 21:58:18





» m

superfin blogg och vilken fin kontakt du har med hästen!

Tänkte höra med dig också om du gör gratis headers? Riktigt lockande blogg så skulle gärna vilja bolla lite ideer! :)

2015-02-02 » 11:42:55

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback