Berättelsen om Pi

Tillbaka från filmen nu. Mitt betyg: 8 av 10.
 
Filmen var oerhört bra! Riktigt bra skådespelare, bra handling och natutrogna scener. Linjen mellan lagom och förmycket var riktigt tunn, men jag tyckte att de skötte det bra! Inledningen var dock lite lång för min del. Men den var informativ, man fick reda på mycket om bakgrunden till händelserna, mycket om de olika rollerna osv.
De var mycket "pop-ups" då någonting bara dycker upp och man blir skitskraj, och tacka vetja dom! Det gjorde att man vaknade till under de lite långtråkiga scenerna. Det var några få gånger då jag tyckte det var alldeles för mycket - det vill säga ologiskt. T.ex då en zebra lyckades hålla sig kvar när livbåten välter och "snurrar runt" trots att den ligger helt öppet, när inte ens människan kunde det. Och den har händer att greppa med.
Förövrigt  tycker jag verkligen att ni bör se den här filmen ifall ni gillar äventyrsfilmer, med mycket spänningen och känslosam handling.
 

Publicerat den 2012-12-25 - klockan 23:29:11






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback