Beliebers and Directioners

Vad är grejen med denna hat mellan Beliebers och Directioners? Eller att bli mobbad pågrund av vilken idol du har. Haters gonna hate, ja men hur moget är det? Alltså alla får ha sin åsikt. Det är en av de svenska mänskliga rättigheterna, man behöver inte gillar Justin Bieber, man behöver inte tycker att Niall är snygg. Vad man måste är att ha respekt för både de olika artisterna men även fansen. Ingen Belieber vill att directioners eller någon annan fanbas ska kalla Justin för bög, eller att han är tjej etc. Men då ska de inte heller kalla One Direction för bögar eller att de är dåliga. 

Grejen är att Justin Bieber och One Direction killarna är riktigt bra kompisar. Varför kan inte de olika fanbaserna det också? Visserligen tycker jag också att hetsen kring att bryta rekord är riktigt roligt men det går över gränsen när en Belieber och en Directioner inte kan vara vänner. Jag har fått frågan flera gånger varför jag umgås med en av mina kompisar fast hon är en Directioner. Jo för att hon är min kompis? Hon är ju ingen annan bara för att hon gillar ett pojkband?

Vad är då skillnaden mellan Justin Bieber och One Direction - vad är det som gör att jag är en Belieber?
Jo, One Direction är ett pojkband på 5 personer. De kommer från England och sjunger pop. Men det största som skiljer dem från Justin Bieber, är hur det blev kända. One Direction vad nämligen med i tv programet X-Factor. Så startade deras karriär.

Justin Bieber vart känd via youtube. Scooter Braun - Justin's manager, sökte runt och hittade ett klipp på Justin, han ringde sedan runt i, i princip hela Toronto för att få tag på Justin. När han väl fått tag i Justin försökte han övertala Justin mamma att han skulle få flyga dem till sig. När Justin väl var signad av Scooter började det riktiga uppdraget - att bli upptäckt. Scooter såg till att Justin fick träffa Usher och Justin, som i princip avgudar Usher, kunde bara inte låta bli att sjunga för honom trots att Scooter strängt sagt till honom att hålla sig i bakgrunden. Usher tyckte han var en gullig liten pojke men hade inte riktigt lust att höra honom sjunga. Han trodde att det var någon släkting till Scooter. Efter många om och men lyssnade han ändå på Justin och nu är Usher Justin's mentor. Han åkte sedan runt på flera olika radiokanaler i hopp om att få sjunga för folket som lyssnade men fick alltid svar så som 'Han är för ung' eller 'Han behöver en grund att stå på' . Men Justin gav inte upp och tillslut fick han en spelning. Och en till, och en till. Fans började smått öka från 2-3st till uppåt 1000tal stycken.
Han vart signad av Island record och sen började hans karriär.
Justin är solo artist, står på endast sina egna ben men har dock riktigt mycket stöd från folk rut omkring sig. Sen kommer vi till det med låtarna. Personligen tycker jag att Justin's låtar är mer personliga. De har ett tydligare och starkare budskap än One Direction's låtar och kan sträcka sig till blandade åldrar.

Ganska tydligt är det väl nu att jag är en tvättäkta Belieber. Men vad jag har skrivit är inte endast min egen åsikt och jag hoppas att många tar åt sig det här. Jag har försökt att inte vara allt för partisk och jag vet att One Direction nog har lite större bakgrund än så. Men det har Justin också, detta var i korta drag.
Jag anser ju att Justin har jobbat hårdare för sin karriär och det respekterar jag honom sjukt mycket för. Han är en förebild på hög nivå - han var en liten pojke vars dröm var att bli artist. Han gav inte upp och det borde ingen göra.
Innan ni ska få gå vidare och få se en jätte söt video på One Direction är det bara en liten sak jag vill säga och försöker sprida vidare så mycket jag kan, nämligen;


Älskar hur Harry säger "Jag älskar dig och Köttbullar" Normal kille.
 

Publicerat den 2012-11-08 - klockan 20:20:00





Glöm inte alla Moonwalkers! Vi är jättemånga Michael Jackson-fan i Sverige och vi vill inte försvinna bakom alla 1D och JB -fans! Personligen tycker jag bättre om Justin än om One Direction, tycker att 1Ds låtar inte har det där extra.

It's all for L.O.V.E.
/Madeleine

Svar: Hej! Jag hade ingen aning om att ni kallade er för moonwalkers! Visst du att Justin till 90% är inspirerad av MJ? Han är en legend-saknad av alla. Och tror nog att de flesta inners inne är en liten moonwalker! Love!
norinjonna.blogg.se

2012-11-08 » 22:29:05

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback