Is it so important to win this fight

Lite av ett "motto" eller några ord som jag lever efter är - Är det värt att riskera denna vänskap/relation för att vinna den här disskusionen". Alltså när du bråkar med något eller bara disskuterar. Så tänk då på vad som är mest värt - Att vinna den fighten eller vänskapen man hade innan fighten. Ibland kan det ju faktiskt kännas ganska bra och lägga sig. Erkänna att man hade fel, även om man fortfarande tycker att man själv har rätt. En väldigt viktig sak att tänka på i förhållanden.

Eftersom att jag har en tendens att hamna i konflikter ganska ofta, försöker dock undvika de så mycket som möjligt numera, så är det här något jag verkligen har präntat in i mitt huvud.. Det finns självklart undantag. Till exempel när den du fightas med endast dummar sig och inte lyssnar.

Råkade ut för det här idag då personen i fråga missuppfattade mig och lyssnade sen inte när jag förklarade mig och sade förlåt, utan började söka fel i min förklaring och vände allt emot mig samt missuppfattade ännu mer. Detta slutade med tårar för min del då jag kände mig så oerhört nedtrampad. Detta är visserligen löst nu och jag tror att vårt lilla snack gjorde det lättare för __ att förstå mig, förstå vad som händer i mitt huvud och så vidare. Och jag tror att det ändrade __'s syn på mig. Jag hoppas att detta även gör att vi båda två tänker oss för i fortsättningen så att vi slipper sådant här. Vid sådana stora missförstånd där man bara känner sig ledsen. Så vill man inte ge upp. Det löser ju ingenting, jag tror att det där bråket behövdes.

Däremot "tjafsar" jag lite med en annan just nu, och jag anser ju egentligen att jag inte har gjort något fel, men __ betyder alldeles för mycket för mig för att jag ska låta det här komma emellan oss. Det är också bara ett missförstånd men ett litet sådant där jag bara förlorar på att låta detta fortsätta.Ska prata med __ så absolut fort som möjligt!

Men tänk på det hörni! Vad är mest värt?
 
 

Publicerat den 2012-11-06 - klockan 20:54:26






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback