Shape up!

Hemma efter en riktigt lång dag tillsammans med hästar.  Anna slutade 2a i KM:et men red mycket bättre än sist! Bra avslut på hoppsäsongen tycker jag!
 
Fanns en sak däremot som jag tänkte väldigt mycket och som jag la märke till extra mycket idag när jag stod som start- och mål-flagg. Gud va många det är som inte kan basicreglerna? Som tillexempel inte passera startlinjen innan startsignal...

Sen tycker jag även att väldigt många rider väldigt dåligt, men framför allt taskigt mot sin häst. Skänklarna flyger åt alla håll och kanter, tyglarna glappar och spöt slängs hit och dit. Såg ett antal ekipage då jag egentligen bara ville blunda. Reagerade starkt på att inte några varningar för "felaktig användning av spö" delade ut. Det fanns ju såklart också ryttare som red jätte fint och bra, värnade om hästen och verkligen såg ut som ett ekipage. Klapp på axeln till er!

När/om jag börjar tävla hoppning med Witezz så kommer inte det viktigaste för mig vara att nolla banan, utan att komma runt lungt och sansat.. Inga urusla vägar, inga skänklar hit och dit eller spöande i var och varannat steg. Utan en häst som arbetar varje steg och fokucerar på vad jag säger och antyder att hon ska göra. Så ser det i alla fall ut i mitt huvud, men alla kan göra misstag, alla kan göra fel. Jag hoppas bara att ajg kan leva upp till de förväntningarna jag har på mig själv!

Publicerat den 2012-11-18 - klockan 20:16:51





» Kajsa

Hejsan sötis! Nu är veckans blogg avgjord och presenterad, gå in o kolla om du vann!
Vann du inte? Oroa dig inte.. bara att anmäla sig igen!

http://kajsaochtuvas.blogg.se/2012/november/vinnaren-av-veckans-blogg-ny-omgang.html

2012-11-18 » 21:09:07

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback