Wonderful

åh, det var helt awesome att rida idag! Haha, har saknar Witezz! Fick lite tips av Olli, gjorde som hon ssa och första galoppen var riktigt fin, kändes så bra att hon var tillbaka. Sen kom andra galoppen.. Inte precis lika bra, men långt ifrån va den brukar vara, och jag menar jag kan inte förvänta mig att allt bara ska vara superduper bra. Vi kommer att träna för fullt - det kommer bli bra. Hon var mycket, mycket bättre idag! Efter ett tag väntade hon på vad jag bad henne om. Så klart hon protesterade när hon fick skritta/trava medans Illuztra galopperade iväg.. Men gon väntade ändå på att jag skulle ge henne signal att få galoppera, och sen tog hon det i min takt.
Använde jätte mycket röst, vilket jag kan tänka mig att jag glömmer ibland. Kanske inte bara jag utan många dressyrryttare rider nog i tystnad - varför? Jo för att det är så man rider ett dressyrprogram.

Jag är i alla fall super nöjd med Witezz prestation.

Efter ridningen övade vi lite på "stanna". Det gick superduper bra. Kunde ställa henne i stallgången och efter bara typ 2 gånger stannade hon snällt kvar medans jag gick omkring i stallet, ut ur stallet och runt henne. Jätte duktig var hon. Så började lite smått på "inkallning" också. Gick också bra, hon förstod inte riktigt vad jag ville men efter ett tag kom hon till mig. Sen följe hon även efter när jag gick. Och det är lite vad jag vill. Jag vill kunna ställa henne på ett ställe - be henne och stå still  och typ hämta det jag glömde... jag vill kunna hantera henne löst. Det skulle vara så kul. Så vi övar på. Bra basic övning är det ju också. Det är ju liksom sådana här "trick" som är grunden för alla andra!
 

Publicerat den 2012-11-22 - klockan 21:13:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback