Huston, we got a problem!

 
Hej hörni! Min dator krashade igår så uppdatering blir låg framtills imorgon eller senast onsdag. Jag ska försöka mobilblogga lite, men det är typ de värsta jag vet så att.. Igår red jag dressyr på Witezz och satan i gatan va bra hon gick! Hon var jätte stadig och frammåt tänkande. Jag jobbade mycket på volt med henne. Började med att skritta och trava henne i båda varven, göra ca 4volter per varv och verkligen ställa henne ordentligt i båda varven. Tänkte extra mycket på min yttertygel, har nämligen märkt att jag ibland tappar den och bara plockar med inner, vilket resulterar i att hon bara tittar innåt och böjer lite på nacken. När jag tyckte att hon verkade mjuk och fin körde jag bara några tempoväxlingar; ökad trav på långsidorna och jätte kort trav på kortsidorna. Testade också några halter bara för att se att hon lyssna. Även här va hon riktigt duktig, var stadig igenom allt och behöll en låg form även i halt och ökad trav! Weey! Som avslutningsmoment gick jag in på stora mittvolten, sen ökade jag och minskade den volten ett par gånger, allt från 20m volter till ca 7m volter. Det är en övning vi brukar öva på för vår ridtränare och jag tycker den funkar jätte bra och kräver verkligen att Witezz lyssnar och är stadig då man ökar och minskar volten med så små hjälprr som möjligt. Med tanke på Anna's lilla olycka i förrgår så struntade vi helt enkelt i galoppen, och Witezz gick ju redan så himla bra så vi avslutade när det gick som bäst! Candlelight och Strumpan fick gå lite intervaller också, det tyckte dom var kul! Idag åker jag till stallet igen, Witezz ska ridas ut och Candlelight och Strumpan ska träna!



På grund av dator problem så dras vinnaren av bloggtävlingen ikväll! Stay tuned!

Publicerat den 2013-04-11 - klockan 09:56:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback