Do what you love, love what you do

Vad var det nu jag var världsmästare i... Jo juste, på att ändra mina planer! Efter ett missförstånd angående vilken buss jag skulle ta till stallet fick jag utan något i magen och inget av mina "att göra" förkryssade, kasta mig ut till busshållplatsen för att hinna till bussen.
 
Vi åkte iväg till Kattis bana idag och tränade Strumpan och Candlelight. Strumpan behövde gå minst ett snabbjobb innan Gävle på torsdag och vad passar inte bättre än att, när man änd har tiden, åka iväg till en ordentlig bana och köra. Kattis har en jättefin bana som vi även brukar köra galoppjobb på! Perfekt liksom!
Strumpan kändes verkligen jätte fin! Vad som "förstörde" lite var väl just att vi brukar köra galoppjobb där så trots att vi hade vagn på vart dom nog lite förvirrade av att inte få galoppera så fort dom ville längs med raksträckan. För övrigt travade hon väldigt fort och jätte fint! Det känns superbra inför Gävle, vi ska dessutom testa en annan slags "balansering" på henne... 
Candlel gick också jätte fint men var nog den som vart mest förvirrad över hela den här trava-på-galopp-sträckan-grejen. Dessutom vart nog fröken Candlelight lite grinig över att Strumpan gick så fort också, vilket hon visade genom att galoppera hela raksträckan två gånger... Hmm, vem var det nu som var 13 år och har sprungit på travet sen hon var 3? Det kan ju inte vara snyggingen nedan iallafall...
 
 
Witezz fick också sin träning idag och verkade vara på ett ovanligt gott humör, ja tills vi mötte dom två stockarna vill säga.. Jag har aldrig varit med om maken till värre fjanterier... Det låg alltså två stycken stockar på sidan av vägen och Witezz skulle verkligen inte gå förbi dem, hon klättrade hellre upp längs den steniga slutningen, runt en massa träd och sedan ner på vägen igen än att gå förbi dom där. Men så lätt vinner man inte över Jonna och efter 10 minuter hade vi kommit förbi första stocken! Någon har nog blivit lite knäpp av att träna så lite...
Hur som helst var ju meningen egentligen att jag skulle ha tömkört henne, men som jag gjort alla andra dagar den här veckan, så sköt jag upp det till imorgon!
 
Imorgon börjar jag också skolan igen. Tvåan på gymnasiet, andra ring.. Två år kvar till studenten... Tiden går förjäkla fort och jag kommer ihåg mina första skolår som om det var igår. Jag har sett mitt schema och jag tycker personligen att dom hade kunnat tajma in bussarna bättre då jag med 10-20 minuter missar 14.50 bussen till stallet och istället kommer behöva vänta två timmar till och komma hem en timme senare. I övrigt är jag nöjd med hur dom ha rfördelat lektionerna och vilka lektioner som är på vilken dag. Jag ser faktiskt fram emot att börja skolan igen!

Publicerat den 2013-08-20 - klockan 22:10:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback