She is shining bright, like a diamond!

Har kommit tillbaka från Solvalla nu, hästarna gick som klockor. Strumpan hade två lopp och Candlelight ett lopp.
I Strumpans första lopp tog vi det väääldigt lugnt! Jag fick absolut inte bli diskad, jag hade redan två riskningar på raken sen tidigare och en till skulle betyde omkval, vilket vi inte rikigt har tid med. Därför yppade jag inte ett enda ord som kunde tas som drivning i loppet, Strumpan höll sig på benen och travade in en sjundeplats på 2.06. Duktig flicka som springer av sig själv med endast peppande och lugnande ord från kusken!
 
Hennes nästa lopp var ett mycket bättre lopp för henne Alla hästar var framför henne och allt hon behövde göra var att springa ikapp och om! Hon skötte sig super bra, svischade förbi häst efter häst - som vanligt - men tyvärr, tyvärr fick fröken Strumpan en tredjegalopp precis innan mål, vilket blir en diskvalificering...
Jag klanadrar henne inte dock, det gick ganska fort - hon gick fort! Och hon svarade jätte bra på hästarna som kom upp bakifrån men orkade inte riktigt hålla deras tempo! Duktig är hon i alla fall och den 22a åker vi iväg till Gävle för ett superlopp!
 
Candlelight var en dröm att köra idag! Vi värmde på ett nytt personbästa, jag tog tag i mig själv och såg till att ändra det som behövde ändras i min körning. And guess what. Candle svischade utan svårigheter om varenda häst. Japp, etta kom vi och det var en otroligt nöjd Candlelight som segerdefilerade med en fint täcke, blommor, pokal och inte minst en väldigt glad och stolt kusk!
 
 
 

Publicerat den 2013-08-11 - klockan 20:15:35






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback