Snart tuffar vi iväg

Har massor kvar att göra innan bussen går till stallet, jag har inte ens börjat packa...
 
Witezz ska tömköras idag. Vi ska fortsätta det vi slutade förra gången, det vill säga att jag ska få kontroll över alla remar och sånt. Jag ska också försöka hitta stödet i Witezz mun, det är inte som med tyglar att man kortar upp dem tills man känner hästens mun, skulle jag göra det med tömmarna skulle Witezz börja backa.
Vi får se ifall vi vågar oss på lite trav idag!
 
Preztige ska skrittas som vanligt. Han blir mer och mer avslappnad, sänker huvudet och jag känner hur hans steg bara blir bättre och bättre (inte lika knackigt). Min fokus sist låg på att även få honom avslappnad i halterna. Han gör hur fina halter som helst, jag behöver inte röra tyglarna, utan allt jag behöver göra är att sätta mig tungt och säga ptrrr. "Problemet" är att han inte bara gör en fin halt, utan han typ stelnar till helt. Fryser ögonblicket. Så jag försökte göra några halter där jag stod still ett bra tag och pratade med honom. Klappade honom på halsen, lät honom nosa på mig och liksom visade honom att det är okej att slappna av. Vi får se hur det går idag!
 
Bolle ska faktiskt bli riden av en annan ryttare idag! Det är en liten tjej som ska komma och provrida honom då hon kanske ska ta honom på foder. Bolles ägare kommer vara där också och det blir ett perfekt tillfälle att visa upp fin Bolle har blivit! Det sa bli kul!
 
 
 
Vi åker mot hamnen vid 20.00 ikväll. Färjan går 23, och vi kommer vara på Gotland mitt i natten, lagom mör jag kommer vara imorgon, haha!

Publicerat den 2013-08-01 - klockan 13:01:52





sv: det skulle vara super snällt om du ville göra en design till mig! Tar du något betalt?:D

Svar: Hej! All info finns på www.schanilgull.blogg.se/portfolio!Kram
norinjonna.blogg.se

2013-08-01 » 19:00:33

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback