Ägg, apelsin & julkalendern

I rubriken följer ett recept på världens bästa frukost. En god äggmacka, några apelsinklyftor och julkalendern, bättre kan det inte bli med en vecka kvar till jul. Idag är det exakt fem dagar kvar i skolan, jag ser fram emot jullovet så otroligt mycket att jag nästan svimmar av. Vi ska hitta på så mycket skoj och även den här veckan händer grejer som gör att jag gärna tar jullov redan nu.
 
Idag är en vilodag för Witezz. Det tror jag att många här har förstått vid det här laget, haha! Jag ska ta mig ner till både gymmet och judon för att promenera på bandet och ha julavslutning på judon. Jag känner mig frisk nog att börja röra på mig och det känns underbart!

På tisdag däremot får Witezz komma ut och röra på sig. Det kommer vara mörkt och förhoppningsvis kallt så det blir en av de "vanliga" rundorna, typ travrundan eller byn, tillsammans med Anna och Preztige.
 
På onsdagar brukar Witezz vila, men inte den här veckan! Hon får komma ut och röra på sig, liknande gårdagen, och jag hoppas att vi även då har roligt! Lite flyttningar och övergångar lär vi hålla på med, men det gör vi ju så gott som varje ridtur.

På torsdag får Witezz, för ovanlighetens skull, vila. Jag och Anna ska nämligen åka till storstaden Stockholm för att titta på Justin Bieber's Believe. Vi åker nog inte tidigare än filmen börjar också för att shoppa lite julisar!
 
På fredag blir det stallet igen. Pollarna ska tränar, precis som vanligt, och sen var det klart. Jag hoppas verkligen att det har hunnit bli snö åtminstone tills på fredagen... Annars känns det rätt hopplöst att önska sig snö på julafton. Idag är också absolut sista skoldagen för den här terminen! 
 
Lördag blir nog också en träningsdag för hästarna och sen får de istället vila på söndag. Detta är för att hästarna, trots julafton, inte ska stå i mer än två dagar.
 
som ni ser är veckan full med hästar. Även om det bara är 4 dagar, precis som vanligt, så känns det mycket mer eftersom att dagarna kommer efter varandra. Men vi tragglar oss nog igenom det också med siktet på jullov, ljusa dagar och Justin Bieber's Believe! Ska i hitta på något extra roligt i veckan?
 

Publicerat den 2013-12-16 - klockan 09:51:00





» Tuva

Åh vilken söt bild^^

2013-12-16 » 16:21:10

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback