Blandade känslor

Jag kom till stallet go och glá men möttes av någonting som fick på helt andra tankar på en gång. Tänker inte gå in mer på det, men helad agen har i princip gått till att prata med min käre lillasyster. Hon är inte den bästa att prata med, haha. Men måste man prata så måste man, a girl gotta do, what a girl gotta do liksom!
 
Började med att fixa stallet och för en gång skull kände jag faktiskt att det var riktigt skönt att få mocka Har inte gjort det på hur länge som helst och tro det eller ej, men jag saknar att fixa i stallet. Fylla vattenhinkar och svära över att det alltid rinner över, vara för lat för att gå fram och tillbaka till skottkärran och försöka kasta bajset men istället missar så brutalt och sen svär över sig själv när man sopar stallgången eller rädslan och pirret i kroppen när man samlar mod till sig att ta sig upp på skullen för att kasta ner hö, man vet ju aldrig hur många luffare som hänger där. Väldigt mysigt alltså, jag blir väldigt avslappnad av att stå där och mocka plus att det är supermysigt att göra det lite extra fint åt hästarna!
 
Irre i sele och Pärlan i sadel fick vara först ut idag. Ett lugnt varv runt travrundan var allt och det var väldig mysigt att komma ut och köra. Körde honom igår också, men det är inte alls lika mysigt att köra i mörker som i ljus. Irrbloss var pigg och ville mest bara sprina så fort det gick hela tiden, men precis som igår så fick han inte det idag heller.
 
Witezz fick komma in sen och vi tog världens mysigaste ridtur tillsammans! Jag hittade i förrgår en knöl i sadelgjordsläget på henne och tyckte det var väldigt konstigt. Vart dock väldgt orolig på en gång eftersom att en annan häst i stallet fick en knöl utav ett getingstick och hade lite problem med bröstmuskeln ett tag vilket jag absolut inte vill ska hända med Witezz, denna knöl sitter dock lite högre upp och är garanterat inte skapad av ett getingstick. Hur som helst så hade knölen idag expanderat och vi kom överens om att jag ska vila lite ifrån sadel på henne. Med andra ord red jag barbacka idag och ska göra det ett tag framöver. I och med detta byter vi även huvudlag från bosalet till träns med bett igen. Jag vill inte riskera att göra illa henne pågrund av min, ibland lite för taskiga, balans.
 
Hon verkade dock inte lida av att få bett i munnen igen utan lunkade på riktigt bra! Hade absolut inga krav på henne idag mer än att hon skulle vara sjysst emot mig, haha! Hahahaha, alltså vi red upp för en äng då jag tyckte att vi skulle rida en viss väg och helt plötsligt vänder Witezz ock går tillbaka, jag undrar vad sjutton hon gör men nyfiken som jag är på hästarnas liv så lät jag henne gå en bit och det visade sig att hon egentligen inte hade något mål utan vandrade bara omkring och tittade på saker, så vi tog en annan väg och red sen vidare. En riktigt mysig ridtur med andra ord!
 
 
Älskar att få reda på saker om hästarna och skulle kunna göra vad som helst för att få reda på vad hästar tänker. Därför tycker jag att det är så otorligt intressant att se vad Witezz gör och vart hon vill gå när hon vänder sådär. Hon gör otroligt sällan det och oftast så säger jag nej pågrund av tidsbrist eller konstiga vägar samt att jag inte vill att Witezz ska få för sig att det är okej att bara gå iväg sådär, hehe, men idag kände jag för att ta reda på vad det egentligen är hon vill, haha!

Publicerat den 2013-12-21 - klockan 19:01:00





Fin bild!

2013-12-21 » 20:55:41

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback