I can't go even a day without thinking about you!

Planen var till en början att tömköra Witezz men eftersom att vädret idag för första gången på flera veckor bestämde sig för att frysa på, så var underlaget inte det bästa. Inte heller Witezz knöl var den bästa och det kändes inte som någon bra idé att sätta en maggjord över den så istället följde jag med Anna på Pärlan och Cissi bakom Filippa på en tur runt travrundan! Eftersom att passet i sig inte var särskilt krävande så bestämde jag mig för att idag jobba ihop Witezz ordentligt och kräva lite utav henne.

Det gick superbra, men här kan vi snacka om en ponny som inte har behövt jobba på ett tag! Hon protesterade lite i början men efter mycket övergångar, tempoväxlingar och flyttningar åt både hållen så gick hon faktiskt riktigt fint! Det märks att vi har nött flyttningar då de sitter jätte bra, speciellt åt höger! Hon jobbade på bra tycker jag, lyssnade bättre och bättre för varje övergång! Halterna sitter riktigt bra nu mera och jag hoppas verkligen att det håller i sig!
 
Jag fick också hoppa upp och rida Preztige idag! Eftersom att meningen var att jag skulle tömköra Witezz så vart Preztige utan kompis och Anna fick rida Irrbloss istället. Det var väldigt kul att få hoppa upp och känna på honom. Jag har varit med och hjälpt till både fysiskt och psykiskt med inridningen av honom så att efter ett bra tag få hoppa upp och känna igenom honom igen! Han var jätte duktig men jag märker direkt mycket skillnader. Dels att han är 2 år yngre, haha, men också att han är så otroligt mycket större än Witezz är både på höjden och bredden!
 
Mer än detta och lunch i form av hemmagjord pizza i stenugnen hanns inte med, faktum är att jag sprang till bussen efter att snabbt ha borstat av Witezz och kastat på henne täcket. Imorgon är det nyår och jag tillbringar dagen tillsammans med Alex och familjen. Jag kommer smälla raketer, äta gott och må gott! Witezz kommer att stå i sin hage tillsammans med sina kompisar och inte höra raketerna värre än när militärerna uppe på LVSS skjuter! Perfekt!
 
Jag bjuder på två bilder utav snyggingen Preztige. Är han inte bra fin?
 

Publicerat den 2013-12-30 - klockan 19:56:57





» Tuva

Så fina bilder! *.*

2013-12-30 » 20:42:59

Vilken jättefin header! :)

- Claudia svanslös
- Rolf-Göran Bengtsson skadad!
- Åsiktsinlägg

2013-12-30 » 21:20:06

åh jättefin ju!

2013-12-30 » 21:27:59
» Elin

Vilken snygging han är! :)

2013-12-31 » 10:36:20
» Elin

Gud va fin!

2013-12-31 » 10:55:21
» ida'

gott nytt år!
hoppas du får en underbar kväll! :)

2013-12-31 » 12:27:11

Åh vilken fin design du har och vilka otroligt härliga bilder! :D

2013-12-31 » 14:31:58

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback