Kan man mysa i regnet?

Idag har varit en riktigt mysig dag i stallet. Det har varit en sån där dag som gjorde det värt att masa sig upp ur sängen tidigt i morse! En sån dag då det inte gjorde något att reget öste ner över oss eller att leran stod oss upp till knäna, vi har helt enkelt haft super mysigt.
 
Småkillarna Stratus, Cumulus och Cirrus fick komma upp och bli ordentligt ompysslade. Vi borstade, verkade, flätade, provade täcken och satte på en sadel för första gången. Allt för att vänja dem vid daglig hantering, täcken och sadel på ryggen samt flätning - extra viktigt! Jag älskar att fläta och alla hästar under mitt våld har en fläta! Superduktiga var dem och kände sig väldigt nöjda när vi släppte ut dem igen! Jag tycker det är supermysigt att ta upp småkillarna för att bara mysa! Det blir en liten variation ifrån ridningen och andra stallsysslor!
 
 
Witezz fick också komma in i stallet, dock inte för att prova sadel, hehe. Jag, Anna, A-K och Cissi red i väg en sväng på våra pollar. 3 araber och en connemara - perfekt blandning. Vi red bokstavligen över stock och sten innan vi slutligen kom upp på den vanliga vägen, där började operation #LärA-KVägarna! Vi red en ganska lång runda med mycket skritt och lite trav. Anna tog sin första galopp på Preztige idag och då passade jag och Witezz på att busa till det. Jag tvekade först på ifall jag skulle hänga med på en galopp vlket resulterade i att vi sackade efter. Men efter många om och men manade jag på Witezz och efter några glädjebocksprång så var vi iväg! Vi båda njöt i fulla drag trots de ynka 20 metrarna galopp och när det var dags att sakta av tog det emot mycket! I övrigt har hon skött sig super och vi avslutade dagen med lite mys i hagen!
 
 
Jag har använt det nya objektivet och jag är mycket nöjd! Jag är lite förbryllad över bristen på Auto-fokus men jag får helt enkelt lära mig att fokusera själv även på rörliga objekt! Jag antar att man tillslut lär sig att ratta runt den där, men idag vart bilderna lite halvsuddiga och jag tar åt mig all skuld! Övning ger färdighet! Imorgon vilar Witezz och jag också! Planer ska smidas och inköp ska göras inför en kommande parad, dessutom är det ju snart nyår vilket betyder att raketer ska inhandlas, hehe!

Publicerat den 2013-12-28 - klockan 19:27:02





Åh jag gillar också regn om man får byta om till torra och varma kläder efteråt! :)

2013-12-28 » 19:57:57

Superfina bilder ju!

2013-12-29 » 12:17:32

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback