Mysig dag

Witezz var på ett väldigt bra humör idag. Medgörlig, mysig, en trevlig blick i ögat, bra humör helt enkelt. Flera gånger under dagen "frågade" hon ifall jag kunde klia henne i ansiktet och andra ställen vilket slutade med att vi hade en riktig mysstund! 
 
Ridturen gick också superbra! Jag och Anna passade på att rida lite längre och ta det riktigt lugnt nu när vi hade tid och vi red både i byn och på travrundan. Anna bestämde sig för att rida först väldigt mycket idag vilket jag tackar för då det är betydligt mycket enklare att trava barbacka efter någon än först, hehe - livet med en harig arabhäst. Men vi hade jätte mysigt och pratade om allt ifrån julklappar till nästa års önskelistor, haha! Witezz levde livet och frustade som en galning, speciellt efter att ha fått busa av sig lite i en efterlängtad galopp. Jag trodde att hon bokstavligen tänkte bocka i varje språng!
 
Mysigt var det iallafall och om jag kunde skulle jag spara den där ridturen för evigt och rida den om och om igen närhelst jag skulle behöva det! Hur härligt skulle det inte vara att kunna spara minnen och uppleva dem igen när man ville! Det skulle bli min nya terapi och jag skulle nog missbruka den "kraften" rätt rejält!
 
Imorgon får Witezz vila och istället tar jag in till storstaden Stockholm och shoppar loss för julklappspengarna! Hehe, ett nytt objektiv ska inhandlas men inte så mycket mer. Vi kikar runt lite, letar efter de sista reaprylarna, hehe, och bara har en bra dag!
 
 

Publicerat den 2013-12-25 - klockan 21:25:15






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback