You didn't know that...

♥ Jag låter aldrig någon annan trickträna med Witezz
Oavsett vilket trick det handlar om. Det handlar inte om egoism eller något sådant utan snarare för att minska risken för missförstånd. Anna har någon enstaka gång fått prova ge kommando medan jag har tagit kort eller liknande, men aldrig en seriös träning. Detta är av den enkla anledning att Witezz inte ska börja tigga gentmot andra samt ta det på allvar när jag väl tränar med henne!
 
 Witezz är superduper kräsen vad gäller hästgodis 
Har provat mååånga olika och hon har tröttnat på mer än häften efter ett par stycken. Dessutom går inte alla att trickträna med då hon tappar motivationen så fort jag berömmer med den godisen, haha!
 
 Det tar väldigt långt tid för att mig att bestämma mig för ett nytt trick
Witezz kan 4 trick i nuläget och jag håller på att lära in ett femte. Hon hade säkerligen kunnat flera om det inte vore för att jag, innan jag börjar med inlärningen av ett nytt trick överanalyserar, övertänker, grubblar och går igenom allt in i minsta detalj. Hur ska jag göra, när ska jag göra det, vad behöver jag, finns det några konsekvenser, kan det utveckla något oönskat beteende osv osv.


Publicerat den 2013-12-10 - klockan 16:23:26





» frida

SV; tack snälla! :)

2013-12-10 » 20:47:36

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback