Fredag, lördag och Söndag

Fredag:
Åååh så mysigt jag och Alex hade de i Täby. Det var lite struligt att komma iväg till en början, Alex skulle klippa sig, och så snygg han blev förresten! Och sen fixa biljetter till bussen osv - men sen var vi iväg! Vi tittade på Ego, lätt den bästa Svenska film jag har sett, bortsett från Beck och Wallander. Rekommenderar den LÄTT till alla er här ute, tonårstjejer som vuxna! Mindre barn bör dock inte se den då den innehöll lite mer "vuxen material" och svordomar. Både jag och Alex hade ätit såå mycket godis på allahjärtansdag och påvägen in till täby och så, så ingen av oss kände för mat, inte fören vi hade gått runt typ hela gallerian på jakt efter vart bussarna går ifrån...

De håller på att bygga om överallt vid gallerian, och nu hade de flyttat hela bussterminalen någonstans där.. ja gud vet vart. Och vi leta, och leta. Och klockan ticka, och ticka. Så tacka vetja de att Alex hade gått i skolan i Täby, så vi behövde bara komma ut på rätt sida så visste han vägen tillbaka till stockholmsbussen - och då köpte vi cheeseburgare som färdkost! haha.
Gud, vet inte vad jag hadde gjort om jag hade varit där med någon annan, som inte hittar i Täby. Jag hade fått panik, klockan började ju bli mycket, så tillslut skulle hela Täby gallerian stänga.. Men efter en stund satt vi som sagt på bussen mot Norrtälje.
 
Vi fortsatte kvällen med räkbaguette från Preem, Coca-cola, godis och film! Tills jag slockna!
 
Lördag:
Åkte till stallet vid 12 på förmiddagen. Misslyckades totalt med den vita kladdkakan jag och Anna försökte oss på, men vi provar en gång till någon gång. Väl i stallet tog jag och Anna in Strumpan och Candlelight först. Vi borstade igenom dem ordentligt. Jag flätade upp Candlelight's man och pannlugg och ryktade henne ordentligt! Sen red vi upp på LVSS för att galoppera massor!
Vår lilla plan med årets träning är enkel: muskler. Träna mycket galopper på längre sträckor i länge sträckor för att bygga upp musklerna och få dem at jobba med pulsen. Och det känns jätte bra, både Candlelight och Strumpan känns riktigt fina! 
Någonstans där under ridturen kom jag dock att tänka på att "hmm, jag har bara fattat högergalopp med Candle... borde nog variera mer, jag prövar att fatta vänster.." hahahahaha, bock bock bock.. Hon kasta sig i en lite halv galoppfattningsbockning och det var bara att ta tillbaka och fatta om tills det var vänster. Så det ska vi öva på!
 
Efter det fixade jag stallet medans Anna och Olivia red ut på sina hästar, vi gick in och fikade lite, för att sen gå ut igen och rida de sista hästarna. Witezz, Karezz och Pärlan. Witezz kändes fin. Jag börjar jobba henne mer och mer, så snart är det dags att sätta på sadeln. Man märker att hon vill jobba mer än hon gör, men att hon inte riktigt orkar. Hon är så mysig just nu! Rida ut barbacka, skritta, trava, galoppera. Jobba med att mjuka upp henne - böja hit och böja dit. Flytta rumpan dit och bogen dit. Jobba henne lång och låg.

Bestämde mig även för att sova kvar i stallet med Thomas och Anna. Det var riktigt länge sedan jag sov över här. Och extra konstigt känns det eftersom att jag inte har sovit utan Alex på typ 2 månader. haha, men det känns ganska bra. Man behöver verkligen komma iväg ifrån varandra ibland!

Sent på kvällen, efter maten, gick vi ut och hade ett snöbollskrig - som jag hade lovat Jocke och Linus. Riktigt roligt var det tills det liksom "gick över styr" och snöbollar for överallt. Så vi bröt där innan någon faktiskt skadade sig.

Söndag:
Ja.. jag vaknade riktigt tidigt idag eftersom att Anna, Cissi och Olivia åker iväg på tävling, så här sitter jag ju nu. Har varit vaken sedan 5, då de gick upp.
Planerna för dagen är att vid 8 ta ut hästarna. Då kör jag ut med Strumpan på en gång med Thomas och Candlelight på släp. Sen har vi i princip hela dagen på oss att rida Illuztra och Witezz och fixa stallet, bussen hem går 15.15 så ingen brådska inte. Vi får se vad jag hittar på. Ska nog sätta sadel på Witezz och jobba igenom henne lite mer i både skritt och trav.

Mer får ni veta senare!
 
 

Publicerat den 2013-02-17 - klockan 06:46:46





sv: tack så mycket! Desamma :)
Kram!

2013-02-17 » 07:24:57

Sv, Själv klart kollar vi in din blogg!! Va gärna med i vår VECKAS BLOGG tåvling!!.

2013-02-17 » 09:33:47

Hej! Veckans Blogg är nu avslutad. Gå in och kolla om det blev du eller var med och tävla igen den här veckan! :)

http://aui.blogg.se/2013/february/veckans-blogg-vinnare-ny-omgang-v-8-2.html#comment

2013-02-17 » 11:05:40
» Signe

Hej!
Fin blogg!
Gör du designer? Deb var verkligen jätte fin :)

Svar: Hej! Jag gör headers, och jag kan fixa och trixxa med färdiggjorda designer!Tack :)
norinjonna.blogg.se

2013-02-17 » 12:24:59
» Signe

Okej! Slukke du kunna göra en till oss? :)

Svar: Ehm, alltså jag gör tyvärr inte gratis. hehe speciellt inte om det är en hel design.Vad har ni att erbjuda?Design kostar pengar
Header kan ni typ länka till mig, eller nått :P
norinjonna.blogg.se

2013-02-17 » 12:28:54
» Signe

*skulle

2013-02-17 » 12:37:44

sv: tack så mycket! :)

2013-02-17 » 12:57:46

Vilken fin blogg du har verkligen! Ska vi göra ett bloglovinbyte?
hoppas du får en bra dag,
kram

2013-02-17 » 13:00:38
» Signe

okej, vi får se hur vi gör :)

Svar: Japp! Du kan mejla mig på [email protected] Om du är intresserad, så diskuterar vi vidare där!
norinjonna.blogg.se

2013-02-17 » 13:05:27

söt bild och ritkigt fin blogg! ;)

2013-02-24 » 14:11:17

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback