Det här med att blogga

...Det bästa med att blogga:
Är helt klart att göra min röst hörd. Att veta att folk läser det jag skriver, tar åt sig, inspireras och kanske ändrar uppfattning och något. Alltså att jag med mina ord jag påverka andra.. Att jag får dela med mig av min vardag, logga in och se att folk faktiskt läser och kommenterar bloggen. Det är grymt. Men kanske är det absolut bästa att jag en dag faktiskt kan gå tillbaka och läsa, hur var min dag för 3månader sen. Vad har förändrats och vad måste jag fortsätta jobba med.
 
...Det sämsta med att blogga:
Att människor i hästvärlden är sånna know-it-all. Allt jag skriver här är absolut inte sanning. Det är saker jag har upplev, och som jag tycker passar min häst, eller saker som jag tycker att såhär är det. Hur kan man sätta rätt eller fel på människors erfarenheter och åsikter?
 
...Det sjukaste med att blogga:
Är nog hur fort läsarna bildar sig en egn uppfattning. Dom tror att dom känner människan bakom bloggen genom att läsa det som skrivs. Slår det aldrig er att allt inte skrivs ut på bloggen? Jag försöker ändå att vara så personlig som möjligt, försöker att verkligen visa för er att även jag har ups and downs men ändå är det bara en väldigt liten del av mitt liv som kommer ut på bloggen.
 
Man ska inte tro på allt man läser, och man ska absolut inte glömma att det finns mycket mer än det som skrivs på bloggen!
 
...Det tråkigaste med att blogga:
Är väl självklart när statestiken går neråt. Vilken bloggare blir glad av att se det? Men så är det ju så, precis som med hästsporten är det egna individer vi håller på med - vi bloggare måste med egna ord lyckas fånga ert intresse, det vi skriver måste vara tillräckligt intressant. Och just det, just det är nog det som oftast kväver min inspiration och motivation till att blogga. 
 
...Det häftigaste med att blogga:
Är när man märker att läsare stannar. När en och samma läsare kommenterar upprepade gånger. Bara känslan av att veta att linjen på min statestikläsare är inte bara personer som har "kikat" 
 
Vad tycker ni är bäst/sämst/sjukast/tråkigast/häftigast med att blogga?

Publicerat den 2013-07-10 - klockan 19:37:01





» alva

Hej kan du hjälpa mig med min blogg allting alltså header osv :) Kan ju kommentera på min blogg :)

2013-07-10 » 20:58:17

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback